قصه‌گوی مازندرانی نفر اول جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

ساری (پانا) -  دو قصه‌گوی مازندرانی توانستند رتبه نخست و جایزه ویژه هیات داوران بیست‌ودومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی را به دست آورند.

کد مطلب: ۹۸۸۵۰۶
لینک کوتاه کپی شد
قصه‌گوی مازندرانی نفر اول جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی شد

بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با معرفی برگزیدگان در سه بخش ملی، بین‌الملل و قصه ۹۰ ثانیه در تهران با حضور قصه‌گویان منتخب داخلی و خارجی به کار خود پایان داد.

آئین پایانی این جشنواره عصر روز شنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۸ هم‌زمان با شب یلدا در مرکز آفرینش‌های فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار و طی آن از قصه‌گویان برگزیده در بخش‌های مختلف قدردانی شد.

هیات داوران بخش ملی، متشکل از بهرام شاه‌محمدلو، ایرج طهماسب، حمیدرضا شاه‌آبادی، رویا نونهالی و آزیتا حاجیان در سه گروه زنان و مردان، دختران و پسران ۱۲تا ۱۸ سال و مادربزرگ‌ها و پدربزرگ‌ها برگزیدگان خود را اعلام کردند که بر اساس آن، 2 مازندرانی توانستند رتبه اول و دریافت جایزه ویژه هیات داوران را بدست آورند.

در بخش ملی (زنان و مردان)، حسین کاظمی با قصه «شال و مشت حسن» از استان مازندران، شهرستان محمودآباد به عنوان نفر اول این جشنواره توانست ضمن تحسین هیات داوران رتبه نخست را کسب نماید.

در بخش دختران و پسران نیز مرجان حسینی‌نشتایی با قصه «بیژن و منیژه» از استان مازندران، شهرستان نشتارود به عنوان انتخاب ویژه هیات داوران شناخته شد.

بیش از هزار جشن قصه‌گویی در سراسر ایران برگزار شد که 31 جشنواره در استان‌ها اجرا شد که بر اساس آن 17 هزار نفر قصه‌گو در این جشنواره حضور یافتند و افراد برگزیده، بخش‌های متعدد استانی و منطقه‌ای را پشت سر گذاشتند تا به مرحله نهایی در بخش ملی و بین الملل راه یافتند.
در نهایت از این میان به طور کلی 313 نفر ایرانی و 193 نفر خارجی در بخش بین الملل با یکدیگر رقابت کردند تا بیست و دومین جشنواره بین المللی قصه‌گویی برگزیدگان خود را معرفی نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار