پیام مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل به مناسبت هفته قرآن

اردبیل (پانا) - به مناسبت هفته قرآن مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل پیامی صادرکرد.

کد مطلب: ۹۸۸۴۴۹
لینک کوتاه کپی شد
پیام مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل به مناسبت هفته قرآن

متن پیام احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل بدین شرح می باشد:

به نام خدا

گرامیداشت هفته قرآن، عترت و نماز و برگزاری برنامه های متنوع و در راس آن اجرای مسابقات قرآن، عترت و نماز یکی از بهترین و جذاب ترین عرصه هایی است که دانش آموزان پاک سرشت را جهت نیل به حیات طیبه، تشویق و رهنمون می نماید. رشد، بالندگی و تعالی فکری تربیتی آینده سازان در گرو عمل به فرامین الهی و فرمایشات ائمه معصومین (ع) و در سایه فرامین مقام معظم رهبری می باشد. پیام معظمٌ لَه به اجلاس سراسری نماز و تاکید ایشان به تامل بر نعمت الهی نماز، منویات ایشان در خصوص تربیت 10 میلیون حافظ قرآن کریم و توصیه های اکید ایشان به تاسی از ائمه معصومین (ع) در تمامی فعالیت ها دلیل قطعی بر این مدعاست .

لذا ضمن قدردانی از یکایک همکاران تلاشگر در سطح مدرسه، ادارات نواحی و مناطق که مجدانه در راه نشر و تعمیق فرهنگ غنی سه منشور قرآنی، عترت و نماز قدم های موثری برداشته اند، فرصت را مغتنم شمرده تا نکاتی را به نظر عزیزان برسانم.

1ـ هدف از گرامیداشت این هفته، هدایت دانش آموزان به حیات طیبه در همه ابعاد فردی و اجتماعی، ایجاد بستری مناسب برای رشد و تعالی آنان به سوی کمال و معارف حیات بخش قرآن کریم، عترت و نماز است تا فرد و جامعه بسوی فضایل اخلاقی رهنمون گردند.

2ـ نیاز اصلی جوانان ما آشنایی هر چه بیشتر با حقایق و معارف حیاتی کتاب الهی است و با توجه به منویات مقام معظم رهبری (حفظه الله) و در راستای اجرای سند تحول بنیادین، سیاست و اولویت آموزش و پرورش "تربیت دینی" است لذا این هدف جز با تحصیل آموزه های پربرکت قرآن کریم و معارف اهل بیت عصمت و طهارت (علیهم السلام) و نشر و تعمیق این آموزه ها محقق نخواهد شد.

3ـ از برگزارکنندگان مسابقات قرآن، عترت و نماز در مراحل مختلف « آموزشگاهی، منطقه ای، استانی » می خواهم تا عملکرد و تلاششان بگونه ای باشد که کلیه دانش آموزان اعم از برگزیدگان و یا آنان که به رتبه ای دست نیافته اند به ادامه مسیر ترغیب و تشویق شوند تا متسابقین با انگیزه لازم به طی مسیر معنوی خود پرداخته و چراغ رشد و تعالی آینده سازان جامعه، روشن و پرنور بماند.

4ـ به تمامی همکاران عزیز و دانش آموزان گرامی توصیه می کنم حال که به لطف خدای رحمان در این مسیر نورانی قدم گذاشته اید، سعی نمایید تا دانش خود را از معارف قرآن، عترت و نماز هر روز بارور و تعمیق دهید و آموخته های دینی و اسلامی را در تمامی شئونات زندگی فردی و اجتماعی جاری و ساری نمایید.

در پایان باید بگویم گرایش مقدسی که امروز در جوانان و نوجوانان ما بسوی قرآن، عترت و نماز فراهم شد سند افتخار ماست و بیانگر آن است که نهضت همچنان ادامه دارد. لذا از همه دست اندرکاران، تلاشگران قدردانی نموده و امیدوارم همه شما عزیزان از برکت قرآن و عترت بهره کافی و وافی برده باشید.

آرزومندم خدای سبحان بین ما، قرآن و عترت جدایی نیندازد و ما را از اقامه کنندگان نماز قرار دهد. ان شاء‌الله

احمد ناصری

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار