اشرف غنی پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد

تهران (پانا) کمیسیون انتخابات افغانستان محمداشرف غنی را با کسب ۵۰.۶۴ درصد پیروز انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۴۱۵
لینک کوتاه کپی شد
اشرف غنی پیروز انتخابات ریاست جمهوری افغانستان اعلام شد
به گزارش بی بی سی ، حوا علم نورستانی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان امروز صبح در گفت وگو با خبرنگاران اعلام کرد اشرف غنی با کسب ۵۰.۶۴ درصد آراء و عبدالله عبدالله با ۳۹.۵۲ درصد به ترتیب بیشترین آرا را کسب کرده اند.وی افزود،گلبدین حکمتیار و رحمت الله نبیل را به ترتیب در سوم وچهارم قرار گرفته اند.
کمیسیون انتخابات افغانستان پس از نزدیک به سه ماه موفق شد امروز نتیجه اولیه انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را اعلام کند.نتایج انتخابات ریاست جمهوری افغانستان قرار بود ۱۹ اکتبر/۲۷ مهر اعلام شود اما به دلیل مسائل فنی و اتهامات مربوط به تقلب برخی از نامزدها در انتخابات به تاخیر افتاد.بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که ششم مهر برگزار شد، شرکت کرده بودند.
تیم عبدالله عبدالله گفته است این نتیجه را نخواهد پذیرفت . این گروه پیش از این اعلام کرده بود تا آرایی که خواهان باطل شدن آن هستند، باطل نشود، نتایج را نخواهند پذیرفت. گروه ثبات و همگرایی خواهان باطل شدن ۳۰۰ هزار رای است که به گفته‌ اعضای این تیم، شامل ۱۳۷ هزار رای قرنطین شده است که بدون اطلاع تیم‌های انتخاباتی وارد محاسبه نهایی آرای معتبر شده و بیش از صد هزار رای ثبت شده در خارج از زمان قانونی انتخابات (هفت صبح تا پنج بعد از ظهر ششم میزان/مهر) و همچنین بیش از پنجاه هزار رای ثبت شده با تصاویر تکراری و یا عکس‌های گرفته شده از روی عکس می‌باشد.
بر اساس اعلام کمیسیون انتخابات افغانستان، نتایج چهارمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به شرح زیر است:
«محمد اشرف غنی» ۵۰/۶۴ درصد
«عبدالله عبدالله» ۳۹.۵۲ درصد
«گلبدین حکمتیار» ۳.۸۵ درصد
«رحمت الله نبیل» ۱.۸۶ درصد
«فرامرز تمنا» ۰.۹۹ درصد
«سید نورالله جلیلی» ۰.۸۵ درصد
«عبدالطیف پدرام» ۰.۶۹ درصد
«عنایت الله حفیظ» ۰.۶۲ درصد
«محمد حکیم تورسن» ۰.۳۶ درصد
«احمد، ولی مسعود» ۰.۲۲ درصد
«محمد شهاب حکیمی» ۰.۱۶ درصد
«غلام فاروق» ۰.۰۹ درصد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار