جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک در زاهدان برگزار می شود

زاهدان(پانا) - مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان وبلوچستان گفت: شصت و چهارمین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک از ۹ تا ۱۲ دی ماه جاری به مدت چهارروز با شرکت ۱۱ استان در زاهدان برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۹۸۸۳۷۸
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان آسوریک  در زاهدان برگزار می شود

حسین مسگرانی اظهارکرد: این جشنوار بعد از گذشت ۲ دهه در سیستان و بلوچستان و شهر زاهدان با حضور استان‌های خراسان شمالی- سمنان- لرستان- ایلام- خوزستان- چهارمحال و بختیاری- یزد- کهکیلویه و بویراحمد- بوشهر- تهران و سیستان و بلوچستان توسط انجمن سینمای جوان ایران دفتر زاهدان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان برگزار می شود.

او ادامه داد: آثار ارسالی به این رویداد در سه بخش فیلم، فیلمنامه و عکس به رقابت خواهند پرداخت که از میان آثار ارسال شده ۵۱۴ فیلم شامل ۲۹۳ اثر داستانی،۱۴۳ اثر مستند و ۳۵ پویا نمایی و ۴۳ فیلم تجربی، همچنین ۲۹۱ اثر در بخش فیلمنامه ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۳۸ فیلم‌نامه اقتباسی و ۲۵۳ فیلم‌نامه آزاد است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان افزود: در بخش عکس نیز ۱۸۰ مجموعه عکس و۳۵۲ قطعه تک عکس برای شرکت در این رویداد فرهنگی هنری ثبت نام کرده اند.

او بیان کرد: ۲۴۰ نفر مهمان از استانهای مختلف کشور در این جشنواره حضور دارند و محل برگزاری برنامه‌ها «کاخ جشنواره» در مجتمع فرهنگی و هنری اشراق، سینما هلال، تالار ملاصدرا و یکی از مجتمع های شهرداری خواهد بود.

مسگرانی با بیان اینکه هنر سینما و سینما سازی چهره سیستان و بلوچستان را دگرگون خواهد کرد خاطر نشان کرد: این جشنواره با هدف حمایت از تولیدات حرفه ای و نیمه حرفه ای فیلمسازان استان‌های سراسر کشور، شناسایی و معرفی استعدادهای سینمایی در خارج از مرکز و ثبت جایگاه فیلم کوتاه به عنوان یکی از مقوله‌های مهم فرهنگی برگزار می‌ شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار