اعلام روزشمار هفته سوادآموزی

تهران (پانا) - سعید شهریاری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران برنامه‌های هفته سوادآموزی را اعلام کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۲۸۷
لینک کوتاه کپی شد
اعلام روزشمار هفته سوادآموزی

به گزارش خبرگزاری تسنیم؛ سعید شهریاری، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش وپرورش شهر تهران در آستانه چهلمین سال تاسیس سازمان نهضت سوادآموزی از برنامه‌های هفته سوادآموزی خبر داد.

شهریاری با اشاره به اینکه در سال58 این سازمان به دستور امام راحل(ره) تاسیس شد، گفت: امسال چهلمین سال تشکیل نهضت سواد آموزی است و ما هر سال از 1 دی ماه تا 7 دی ماه، برنامه‌هایی در این هفته اجرا می‌کنیم. 7 دی ماه سالروز تاسیس نهضت سوادآموزی به دستور امام خمینی (ره) است از این جهت امسال هم با همکاری شهرداری و اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران در اول دی ماه همایش استانی برگزار می‌کنیم.

وی افزود: در این همایش به صورت ویژه قرار است از افرادی که با ما همکاری داشتند و آموزش دهنده‌ها و سوادآموزانی که درخشیدند، تجلیل شود. همچنین دستگاه‌های برتری که در جذب، شناسایی و کاهش این آسیب کنار آموزش و پرورش بودند تا آسیب بیسوادی در کشور کاهش پیدا کند، تجلیل خواهد شد، چهره‌های موفق و افرادی که از حوزه سوادآموزی به مدارج عالی دست یافته‌اند و پیشکسوتان سوادآموزی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

شهریاری در ارتباط با روزشمار هفته سوادآموزی گفت: روز اول، روز سوادآموزی و رسانه نام گرفته است. روز دوم دی ماه، سوادآموزی و مشارکت و رونق تولید نام گرفته است و جلساتی در این روز برگزار شده و کمیته‌های بهبود و شورای برنامه‌ریزی در سطح استان برگزار می‌شود همچنین جلساتی هم در مناطق برگزار می‌شود و در قالب نمایشگاه دستاوردهای این افراد دیده می‌شود.

وی افزود: روز سوم دی ماه، سوادآموزی و خانواده و فرهنگ کتابخوانی است که در این روز مسابقه کتابخوانی با موضوع شعار سال داریم. زمانیکه رهبر معظم انقلاب شعار سال را اعلام می‌کنند ما در دی ماه همان سال مسابقه برگزار می‌کنیم و مسابقه انشانویسی را در همین روز برگزار خواهیم کرد، حلقه‌های کتابخوانی و خواندن با خانواده نیز برگزار و اعلام شده است که در کتابخانه‌های عمومی برنامه‌ها برگزار شود.

معاون سوادآموزی اداره کل شهر تهران بیان‌کرد: روز چهار دی ماه، با نام سوادآموزی و مسئولین نام‌گذاری شده است که دیدار با استاندار و فرماندار و نمایندگان مجلسی که با ما همکاری می‌کنند را در این روز قرار داده‌ایم همچنین دیدار با همکاران پیشکسوت یا بیمار از سایر برنامه‌هاست، روز 5 دی ماه به نام سوادآموزی و فرهنگ ایثار است که چون در روز پنجشنبه است به دیدار خانواده معظم شهدا می‌رویم و همچنین در گلزار شهدا حاضر می‌شویم.

وی بیان‌کرد: 6 دی ماه به نام سوادآموزی و ترویج فرهنگ نماز است و در نماز جمعه حضور خوایم داشت، 7 دی ماه نیز سوادآموزی و تجدید میثاق با آرمان‌های امام خمینی(ره) است که یک برنامه کشوری در حرم امام (ره) برگزار می‌شود.

شهریاری با اشاره به اینکه دوسال قبل سوادآموزان کل کشور کتابت قرآنی را انجام داده‌اند، گفت: پنج نسخه از این کتابت آماده شد که یکی به حرم مطهر امام رضا(ع) تقدیم و مابقی به حرم حضرت علی(ع) و حرم امام حسین(ع) تقدیم شد. امسال هم یک نسخه به حرم امام خمینی(ره) اهدا می‌شود البته این ویژه برنامه توسط سازمان نهضت سواد آموزی کشور برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار