حوزه علمیه و روحانیت باید همه مقاصدش را در آموزش و پرورش دنبال کند

مشهد (پانا)- رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید همه مقاصد خود را در آموزش و پرورش جستجو کند،گفت: وزن اصلی توجه و برنامه ریزی های حوزه باید به آموزش و پرورش معطوف باشد.

کد مطلب: ۹۸۸۲۶۵
لینک کوتاه کپی شد
حوزه علمیه و روحانیت باید همه مقاصدش را  در آموزش و پرورش دنبال کند

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری در نخستین روز سیزدهمین نشست آموزشی ترویجی ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش در محل سالن همایش های بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی، این جلسه را اینگونه توصیف کرد که کمتر اجلاسی به اهمیت این نشست می رسد و از مصادیق برّ و تقواست.

وی با اشاره به اینکه برای بخش های مغفول باید کار تازه ای داشت، با تاکید بر اینکه حوزه علمیه باید همه مقاصد خود را در آموزش و پرورش جستجو کند، ابراز کرد: وزن اصلی توجه و برنامه ریزی های حوزه باید به آموزش و پرورش معطوف باشد و در سیره اولیای الهی نیز می بینیم که همه توجه شان به نوجوانان و جوانان بوده است و امروز نیز رهبر معظم انقلاب خطاب خود را جوانان قرار می دهند.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه برای تربیت انسان تراز در مسیر جامعه پردازی باید سرمایه گذاری عمده در آموزش و پرورش باشد که البته این امر در گذشته نبوده است، یادآور شد: حوزه علمیه از ظرفیت های این نهاد استفاده نکرده و از سوی دیگر یار آموزش و پرورش با رسالت بزرگش، حوزه علمیه است. امروز بهترین و مناسب ترین فرصت است که آموزش و پرورش در حوزه های گوناگون بیشتر و جدی تر از گذشته از حوزه علمیه یاری بخواهد و اگر این دو نهاد دست به دست همدیگر بدهند، اتفاق بزرگی رخ خواهد داد.

وی به لزوم نگاه نظام مند و توجه به اقتضائات در عرصه حوزه و آموزش و پرورش اشاره و خاطرنشان کرد: امروز در جمع حوزویان و نیز ائمه جمعه کسانی هستند که تجربه های خوبی داشته و آماده ارتباط با این ستاد هستند.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه کشور اظهار کرد: در ۱۸ سال گذشته با تشخیص نیازی که برای عرصه تبلیغ دانش آموزی انجام شد، موسسه ای با عنوان آینده سازان تشکیل، و شبکه ای با تجربه خوب و نیز محتوایی مناسب تهیه شده است که سرمایه برای همکاری های جدید محسوب می شود.

رئیس ستاد اقامه نماز جمعه با بیان اینکه در عرصه تبلیغ و تالیف دانش آموزی خلأ و در عین حال، زمینه همکاری در این باره زیاد است، ابراز کرد: در بخش روایتگری، راهیان نور و نیز بهسازی نحوه برگزاری نماز مدارس می توان از ظرفیت حوزه علمیه استفاده کرد.

حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری، معرفی حوزه علمیه به جامعه دانش آموزی و خانواده ها را از دیگر کارها دانست و از سوی دیگر، ظرفیت حوزه علمیه خواهران را امروز بسیار بزرگ برشمرد که فضلای طلبه خواهر می توانند حضور خوبی برای پاسخگویی به دانش آموزان دختر داشته باشند.

وی درباره نهاد نماز جمعه نیز گفت: نقش ائمه جمعه در میان جامعه روحانیت بی بدیل است و ارتباط متقابل آنان با مردم و نهادهای مختلف امکان بسیار خوبی را فراهم کرده که باید از آن استفاده کرد.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به حدود ۹۰۰ پایگاه نماز جمعه، اظهار کرد: امام جمعه در هر منطقه به عنوان روحانی ارشد آنجا می باشد و می تواند به سازماندهی حوزویان برای حضور در برنامه همکاری این ستاد نقش داشته باشند.

حاجی علی اکبری گفت: به امید به خدا و عنایت امام رضا علیه السلام در راستای آنچه گفتیم و بیش از اینها در متن برنامه ائمه جمعه کشور امده است گام های موثری برداریم. دو اولویت احیا و عمران مساجد و ارتباط فعال و موثر با آموزش و پرورش در این برنامه تعبیه شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار