افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش در مشهد

حاجی میرزایی: نظام تعلیم و تربیت عرصه انسان و آرمانهای انسانی است

مشهد(پانا)- وزیر آموزش و پرورش گفت : لازم است روش هایی را بکار بندیم که ظرفیت های نسل فعلی را برای آینده ارتقا دهیم و اخلاق را در جان و روح نسل نو به جریان بیاندازیم.

کد مطلب: ۹۸۸۲۴۵
لینک کوتاه کپی شد
حاجی میرزایی:  نظام تعلیم و تربیت عرصه انسان و آرمانهای انسانی است

حسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش در آیین افتتاحیه سیزدهمین اجلاس سالانه ستاد همکاری های حوزه علمیه و آموزش و پرورش عنوان کرد:تربیت نسلی مومن و مسئولیت پذیر که از ارزش ها و باورهای دینی و ملی حمایت می کند و در سختی ها به کمک کشورش برمی خیزد هدف مشترک حوزه و آموزش و پرورش است که باید برای تحقق آن دست به دست هم دهیم.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد تغییر در دستگاه تعلیم و تربیت از دانش محوری به سمت ایجاد مفاهیم و بینش های عمیق گفت: امروز ضرورت دارد جریان نظام آموزش و پرورش به سمت تربیت انسان شایسته تغییر مسیر دهد که البته در این راستا اسناد و مفاهیمی تدوین شده اما نیاز است عملیاتی تر از گذشته اقدام کنیم.
وی ادامه داد: انبیا الهی برای سازماندهی ادراکات انسانی مبعوث شدند و مسیر سخن ایشان با انسانها نیز در همین راستاست، آموزش و پرورش هم با همین رویکرد شریف ترین و در عین حال پیچیده ترین ماموریت را در ارتباط با انسان و ظرفیت های انسانی بر عهده دارد.
وزیر آموزش و پرورش با اشاره به ماموریت خطیر و ارزشمند دستگاه تعلیم و تربیت تصریح کرد: نظام آموزش و پرورش ۱۵ میلیون دانش آموز را به طور متوسط ۲۴ ساعت در هر هفته در اختیار دارد که این یک مجال بزرگ محسوب می شود به همین جهت لازم است بررسی کنیم محتوای مناسبی برای این ساعت ها آماده کرده باشیم و مجموعه تلاش ها فعالیت های ما در راستای تحقق اهداف واقعی تعلیم و تربیت باشد.
وی همچنین افزود:سند تحول بنیادین در شرایطی تدوین شده که آرمان های بزرگی را نشانه گرفته است اما واقعیت های موجود،مقاومت ها و شرایط پیچیده اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی این مسیر را به سمت دیگری هدایت می کند لذا لازم است روش،هایی را بکار بندیم که ظرفیت های نسل فعلی را برای آینده ارتقا دهیم و اخلاق را در جان و روح نسل نو به جریان بیاندازیم،اما این نکته هم قابل تامل است که هر اقدامی تا مادامی که تبدیل به تقاضای اصلی جامعه نشود میسر نخواهد بود.
حاجی میرزایی تاکید بر لزوم هماهنگی نظام‌مند میان دستگاه‌های ذیربط در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در فضای آموزش و پرورش هم در روش های تعلیم و تربیت، هم در محتوای آموزشی و پرورشی و هم در ارزشیابی و سنجش کیفیت آموزشی نیازمند تحولات اساسی هستیم تا فاصله زیادی که با نقطه و اهداف مطلوب داریم را کاهش دهیم.
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نظام تعلیم و تربیت عرصه انسان و آرمانهای انسانی است اظهار کرد: به اعتبار چهار دهه فعالیت در عرصه مدیریت کشور باید بگویم از تمامی اقداماتی که صورت می پذیرد اما اثربخشی آن سنجیده نمی شود رنج میبرم چراکه ارزشیابی جزء تفکیک ناپذیر هر اقدام و فعالیتی است که نمی خواهیم تبدیل به رفتار و عادات مزمن و غیر قابل تغییر گردد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار