بازار مسکن یزد در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند

یزد(پانا)- نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد با بیان اینکه بازار مسکن یزد در شرایط حاضر راکد است و خرید و فروشی انجام نمی‌شود، گفت: قیمت مسکن در اردیبهشت و خردادماه با افزایش قیمت مواجه شد و از آن زمان تاکنون قیمت‌ها ثابت و بازار مسکن دچار رکود است.

کد مطلب: ۹۸۸۲۴۰
لینک کوتاه کپی شد
بازار مسکن یزد در برابر کاهش قیمت مقاومت می‌کند

محمدرضا دشتی‌نژاد، در خصوص وضعیت بازار مسکن یزد افزود: با وجود آنکه مسکن در برخی استان ها تا 20 درصد کاهش قیمت داشته است، اما در یزد این بخش در برابر کاهش قیمت ها مقاومت نشان داده است.

وی افزود: در پی افزایش قیمت بنزین نیز هیچ افزایش و یا کاهشی در بازار راکد مسکن مشاهده نشده است و تنها پس از گرانی بنزین برخی از فروشنده‌ها از فروش ملک خود خودداری کرده و دست نگه داشته‌اند.

دشتی‌نژاد، استقبال از طرح اقدام ملی تولید مسکن در یزد را خوب ارزیابی کرد و گفت: اگر این طرح طبق ضوابط و شرایط به مرحله اجرایی و عملیاتی برسد به اندازه‌ای که بتواند نیاز متقاضیان به مسکن را تامین کند؛ قطعا بر بازار مسکن تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به وضعیت نابسامان اجاره بها در یزد گفت: با وجود اینکه عرف افزایش نرخ اجاره بها در تابستان نسبت به سال گذشته 10 درصد است؛ اما برخی مالکان در یزد نرخ اجاره بها را 30 تا 40 درصد افزایش دادند که متناسب با بازار نیست با این حال دفاتر مشاور املاکی بوده‌اند که افزایش غیر متعارف اجاره بها از سوی مالکان را نپذیرفته‌اند.

دشتی‌نژاد با بیان اینکه در ادامه بهمن ماه و اسفندماه نیز از فصل‌های پر رونق اجاره است افزود: هم اکنون نرخ اجاره‌بها یک واحد کوچک مجردی در مناطق مرکزی شهر بیش از 500 هزار تومان و در مناطق گران شهر حدود یک میلیون و 500 هزار تومان است.

وی گفت: در صورتیکه بخش عمده ای از خرید مسکن با تسهیلات بانکی تامین و قیمت مصالح ساختمانی نیز کنترل شود از افزایش غیر متعارف قیمت مسکن جلوگیری خواهد شد.

نائب رئیس اتحادیه مشاورین املاک یزد افزود: کاهش تعرفه‌های شهرداری و نظام مهندسی و اختصاص زمین با قیمت مناسب به انبوه سازان مسکن نیز نقش مهمی در ثبات و کاهش قیمت مسکن دارد.

این درحالیست که برخی صاحب نظران از افزایش قیمت مسکن در یزد صحبت می کنند و می گویند: مهاجرپذیری یزد موجب تورم و افزایش قمیت ها شده است و قیمت زمین و مسکن در یزد در سالجاری نسبت به سال گذشته بستگی به محل و منطقه آن تا ۳۰ درصد نیز افزایش یافته است.

آنها خواستار نظارت جدی تر بر بازار مسکن هستند و اظهار می دارند: بازار مسکن یزد دارای نوساناتی است و ثبات قیمت وجود ندارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار