اعتصاب فرانسه، سفرهای کریسمس را مختل کرد

تهران (پانا) - هفدهمین روز اعتصاب بخش حمل‌ونقل فرانسه در اعتراض به برنامه اصلاحات نظام بازنشستگی، مسافران فرانسوی و گردشگران را در روز شنبه (۳۰ آذر ۹۸) برای رسیدن به مقاصدشان در فصل کریسمس با مشکل مواجه کرد.

کد مطلب: ۹۸۸۲۳۵
لینک کوتاه کپی شد
اعتصاب فرانسه، سفرهای کریسمس را مختل کرد

به گزارش ایرنا از خبرگزاری آسوشیتدپرس از پاریس، اگرچه اپراتور ریلی SNCF اطلاعات لازم را از چند روز قبل در اختیار مسافران قرار داد، اقدامی که اوضاع کمی آرام کرد، اما تنها نیمی از قطارهای سریع السیر به فعالیت ادامه دادند و فعالیت قطارهای منطقه‌ای از جمله در منطقه پاریس، همچنان با اختلال شدید همراه است.

در پایتخت فرانسه، ۸ خط از ۱۴ خط مترو در روز جاری بسته بود و خطوط دیگر نیز فعالیت نامنظمی داشتند.

پیش بینی می شود که میلیون ها فرانسوی در چند روز آینده سفرهای کریسمسی داشته باشند. بسیاری سرویس های جایگزین همچون شرکت های اتوبوسرانی را برای تردد برگزیده اند.

درپی شکست مذاکرات بین نخست وزیر فرانسه و رهبران اتحادیه سازمان های حمل و نقل در دستیابی به توافق، برای ادامه اعتصاب در تعطیلات کریسمس فراخوان داده شده است.۹۱۰۹

نتایج تازه ترین نظرسنجی در فرانسه حاکی است که اکثر فرانسوی‌ها از بیم افزایش سن بازنشستگی، همچنان از اعتصاب حمایت می کنند، اما در عین حال اکثریت پرسش شوندگان نیز با به تعویق افتادن اعتصاب و اعتراضات در تعطیلات کریسمس موافق هستند.

اصلاح نظام بازنشستگی، از وعده‌های انتخاباتی امانوئل مکرون رییس جمهوری این کشور بوده است و بر تحقق آن اصرار دارد. ادوارد فیلیپ نخست‌وزیر فرانسه ۲۰ آذرماه طرح اصلاح نظام بازنشستگی در این کشور شامل ۴۲ برنامه مجزا را رونمایی کرد و از اصلاحات جزئی در بازنگری این طرح اولیه خبر داد.

براساس این طرح، فرانسوی‌های متولد پیش از سال ۱۹۷۵ مشمول این طرح نمی‌شوند و سن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد.

با این حال، معترضان به این طرح، ‌ از خواسته خود عقب‌نشینی نکرده و حذف کامل آن را خواستارند. اما دولت معتقد است به تعویق افتادن این طرح، هزینه‌ اجرای آن در دولت‌های آینده را دوچندان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار