مدیرعامل سازمان بهشت زهرا اعلام کرد

آخرین وضع تامین زمین برای آرامستان جدید تهران

تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) گفت درباره فرایند تامین زمین‌های جدید برای آرامستان تهران گفت فرایند تامین زمین‌های آینده آرامستان شهر تهران انجام شده است و در کمیسیون مستندسازی استانداری تهران قرار دارد.

کد مطلب: ۹۸۸۱۹۲
لینک کوتاه کپی شد
آخرین وضع تامین زمین برای آرامستان جدید تهران

سعید خال ظهر امروز در مراسم یلدای ۹۸ به یاد شهیدان ایران با حضور در جمع خادمین حضرت امام خمینی(ره) و شهدا که در مرکز عروجیان بهشت زهرا برگزار شد، اظهار کرد: سازمان بهشت زهرا یک سازمان خاص است که از ۲۵ تیر ماه سال ۴۹ تا امروز کار خود را آغاز کرده است. تاکنون یک میلیون و ۶۷۳ هزار و ۹۵۲ نفر متوفی در سازمان بهشت زهرا پذیرش شده است و روزانه ۱۵۰ تا ۱۷۰ متوفی در این مرکز پذیرش می‌شوند. تطهیرکنندگان در روزهای سخت کنار مردم هستند و لحظه‌ای از خدمت‌گذاری فروگذار نیستند.
خال افزود: بهشت‌زهرا مدفن ۳۰ هزار شهید، ۴هزار شهید گمنام، ۲۲۰ شهید مدافع حرم و ۲۵۰۰ نفر از مشاهیر کشور است. در سال گذشته ناوگان حمل متوفی شهری ۵ میلیون کیلومتر و ناوگان برون شهری ۹ میلیون کیلومتر جابجایی حمل متوفی داشته است. علاوه بر این سالانه ۶۰ هزار متوفی در این مکان پذیرش می‌شود و این سازمان برای لحظه‌ای تعطیل نشده است.
وی افزود: سرانه توقف متوفی در این سازمان کاهش یافته است. طرح مباشر در این مرکز انجام می‌شود که به صورت رایگان تسهیل‌گری اقدامات متوفی را برعهده دارد. سعی کردیم فرهنگ جدیدی را خلق کنیم و تطهیرکننده را به مردم و جامعه بشناسانیم.
مدیرعامل سازمان بهشت زهرا افزود: تمام امور متوفی در شهر تهران از سوی نیروهای بهشت زهرا انجام می‌شود و برای دفن متوفی ۲۵ هماهنگی باید صورت بگیرد که در زمان و مکان خود به درستی انجام می‌شود.‌ کانون داوطلبان را داریم که بزرگان، علما، هنرمندان و روزنامه نگاران در آن عضو هستند.
وی با بیان اینکه مرگ پایان کبوتر نیست و نباید از مرگ ترسید، گفت: طی دو سال گذشته درخصوص مرگ اندیشی، مرگ آگاهی و مرگ باوری بسیار کار کردیم، چرا که فکر به مرگ باعث می‌شود اخلاقی و انسانی زندگی کنیم‌.
خال در پایان درباره فرایند تامین زمین‌های جدید برای آرامستان تهران نیز گفت: فرایند تامین زمین‌های آینده آرامستان شهر تهران انجام شده است و در کمیسیون مستندسازی استانداری تهران قرار دارد و امیدواریم با کمک و حمایت سخنگوی دولت کارهای پایانی آن نیز انجام شود.
در پایان این مراسم با حضور علی ربیعی ، سخنگوی دولت از چهر‌ه‌های برتر سازمان بهشت زهرا تقدیر شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار