بهارلو: حوزه­ آموزش و پرورش روحیه­ جمعی می­طلبد

تهران (پانا) - جلسه شورای اداری آموزش و پرورش منطقه 7 با حضور محسن بهارلو، معاون پشتیبانی ادار کل و حضور حداکثری همکاران اداری در سالن مطهری برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۱۶۹
لینک کوتاه کپی شد
بهارلو: حوزه­ آموزش و پرورش روحیه­ جمعی می­طلبد

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 7 شهر تهران، در ابتدایی جلسه نادیادواری، مدیر منطقه۷ ضمن عرض خیر مقدم به محسن بهارلو و تبریک شب یلدا به ایشان و همکاران اداری، بیان داشتند که حضور معاونین مدیر کل در جلسات شورای اداری مناطق فرصت خوبی است تا همکاران سوالات و پرسش های خود را مطرح کنند و به تبادل نظر با همکاران ادار کل بپردازند.

در ادامه بهارلو بیان داشت، اداره هر کشور و آینده­ هر کشور وابسته به افراد آن کشور و جامعه است. هر چقدر این افراد توانمندتر و در تربیت آن­ها تلاش بیشتری شده باشد آن جامعه موفق­تر خواهد بود. پس تربیت فرزندان مهم­ترین کاری است که باید به آن توجه ویژه شود. از این جهت اصل مدرسه است و همه­ ما وظیفه پشتیبانی نسبت به مدرسه داریم و همه باید در خدمت جامعه باشیم.

وی افزود: فرزندان ما تأثیرپذیرترین قشر انسانی هستند و از همه­ رفتارهای کوچک و بزرگ در مدارس نمونه برداری کرده و تأثیر می­پذیرند. اگرچه در جنب آموزش و پرورش رسانه ­ها و.... نیز ایفای نقش می­کنند اما نقش آموزش و پرورش نقش کوچکی نیست و آموزش و پرورش دارد با این قشر و با این موضوع کار می­کند که آینده­ زیبایی که برای کشورما باید ترسیم شود، ایشان باید ترسیم کند. بنابراین کارکنان باید عشق به کار و شغل داشته باشند زیرا آینده­ هر کشوری و آرمان­های بلند و چشم­ اندازهای زیبایی که باید اجرا گردند، وصل به تعلیم و تربیت است. البته همیشه درآموزش و پرورش برای اجرا، محدودیت­هایی وجود دارد. اما با وجود محدودیت­ها و پذیرفتن آن­ها، باید هنرنمایی کرده و کار خوب ارائه داده شود. البته این کار خوب در مدرسه صورت گرفته و آثارش را نشان می­دهد­. لذا هم با ترغیب و تشویق کارکنان و داشتن شاخ­های خوب برای ارزیابی، موجب پیشرفت و ارتقای عملکرد آنان شده و هم حرف­های نو زده شود چون اگر مدرسه به عنوان واحد پویا خوب عمل کند و تئوری­های خوب بدهد در آینده پیشرفت حتمی خواهد بود.

وی افزود: ما همه پشتیبان آموزش و پرورش هستیم و سعی می­­کنیم با حفظ انگیزه و شور وشوق در کارکنان آموزش و پرورش، کارها با رغبت انجام شده تا به امید خدا در آینده نتیجه­ خوبی گرفته شود. یکی از ضعف­ها در مدارس این است که همه­ عوامل مدرسه درگیر کار تعلیم وتربیت نمی­شوند در حالی که مشارکت همه­ نیروها و استفاده از پتانسیل تمام عوامل در کار مدرسه خیلی مهم است. تعلیم وتربیت موضوع بسیار پیچیده­ای است و حوزه­ آموزش و پرورش روحیه­ جمعی می­طلبد بنابراین همه باید دست ­به­ دست هم داده و کمک کنند و موفقیت در گرو مشارکت و احترام به ایده­ ها و عقیده ­ها و نظرات دیگران است.

در ادامه بهارلو گفت:عملیاتی ­ترین مدیر در طول رده­های مدیریتی در آموزش و پرورش، مدیر مدارس هستند چون نزدیک­ترین مدیر به امر تعلیم و تربیت فرزندان هستند و من امیدوارم از نتایج خوشایند وجود مدیران مدارس در کنار خودمان و همیاری و همدلی، توام با تدبیر و سیاست، با ایشان که بخشی از ما هستند برای آینده­ کشور بهره ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار