اجرای طرح پرستاری در منزل از ایجاد عوارض برای بیماران جلوگیری می‌کند

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت مجلس، اجرای طرح پرستاری در منزل را عاملی اثرگذار در جهت کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و ممانعت از ابتلای بیماران به عوارض ناشی از بیماری دانست.

کد مطلب: ۹۸۸۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح پرستاری در منزل از ایجاد عوارض برای بیماران جلوگیری می‌کند

به‌گزارش خانه‌ملت، حیدرعلی عابدی اجرای طرح پرستاری که به‌گفته مدیرکل دفتر ارتقای سلامت معاونت پرستاری می‎‌تواند عاملی برای کاهش مراجعه‌های مکرر به اورژانس‌ها و بستری بیماران باشد را مثبت ارزیابی کرد و گفت: کشورهای توسعه یافته دنیا شعاری مبنی‌بر بیمارستان بدون دیوار دارند به این معنا که هر اقدامی که در مراکز درمانی انجام می‌شود باید در سطح جامعه هم انجام ‌شود.

مراقبت از بیماران در منزل کلیدواژه بیمارستان بدون دیوار است

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کلید واژه بیمارستان بدون دیوار، مراقبت از بیماران در منزل است، بنابراین این کشورها از این جهت خیابان‌ها و نواحی شهرداری را بین تیم‌های مختلف پرستاری تقسیم می‌کنند و بیمارانی که از بیمارستان‌های مختلف مرخص می‌شوند یا بیمارانی که به مراقبت در منزل نیاز دارند از سوی اورژانس به پرستار ناحیه ارجاع داده شوند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، با اشاره به آثار مطلوب اجرای طرح پرستاری از بیماران در منزل، تصریح کرد: وقتی پرستاران در منزل به ارائه خدمات می‌پردازند، بیمار قبل از اینکه دچار عوارض پیشرفته شود در منزل درمان می‌شود و در پی آن حجم کار بیمارستان‌ها و اورژانس‌ها کاهش پیدا می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر در ایران نیز بتوانیم طرح پرستاری در منزل را به مرحله اجرا درآوریم، به‌طور قطع می‌توانیم حجم مراجعه‌های مکرر به مراکز درمانی و اورژانس‌ها را به طرز مطلوبی کاهش دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار