مبتلایان به دیابت هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنند

تهران (پانا) - به‌گفته متخصص تغذیه و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی مبتلایان به دیابت هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنند.

کد مطلب: ۹۸۸۱۱۷
لینک کوتاه کپی شد
مبتلایان به دیابت هفته‌ای دو بار ماهی مصرف کنند

به‌گزارش ایسنا، امید توپچیان، تغییر در شیوه زندگی، بهره‌مندی از آموزش تغذیه صحیح و ... را در کنترل دیابت موثر دانست و اظهار کرد: پرادراری، پرنوشی، پرخوری، کاهش وزن، افزایش قندخون و عفونت‌های مقاوم نظیر عفونت‌های پوستی جزو علایم دیابت بوده که با مراجعه به متخصصین و بهره‌مند شدن از آموزش‌ها به‌راحتی قابل کنترل است.

او افزود: کاهش حجم مواد غذایی مبتلایان به دیابت به‌ویژه در وعده نهار و شام را بسیار مهم تلقی کرد و افزود: بیماران مبتلا به دیابت به سه وعده اصلی و سه میان وعده نیاز دارند و هر دو تا سه ساعت باید غذا مصرف کنند تا از افت قندخون پیشگیری شود.

توپچیان ادامه داد: مصرف ماهی‌های چرب نظیر سالمون و قزل آلا به‌شکل بخارپز یا کبابی، لبنیات کم‌چرب، سبزی‌های خام و پخته، آجیل خام بدون نمک و نان سبوس‌دار برای بیماران دیابتی مفید است.

او جانشین کردن حبوبات به‌جای گوشت قرمز را برای این بیماران مفید دانست و یادآور شد: مصرف میوه‌های شیرین و مواد غذایی حاوی قندهای ساده نظیر نوشابه، نبات، عسل، شکر و ... باید تا حد امکان محدود شود.

او با بیان این که مصرف میوه‌ها در دیابتی‌ها باید تحت کنترل باشد، خاطرنشان کرد: مصرف میوه‌هایی نظیر موز، خربزه، طالبی، هندوانه و ... که شیرین است باید حداکثر به یک عدد یا یک قاچ در روز محدود شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار