وزیر آموزش و پرورش: تعلیم و تربیت باید به یک عنصر کارکردی تبدیل شود

علی‌رغم افزایش بودجه آموزش‌وپرورش در سال آینده قادر به پرداخت همه معوقات نیستیم

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد زمانی آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط خود باشد.

کد مطلب: ۹۸۸۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد
وزیر آموزش و پرورش: تعلیم و تربیت باید به یک عنصر کارکردی تبدیل شود

به گزارش روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، محسن حاجی‌میرزایی در سفر به خراسان رضوی از دبستان باقریه در منطقه تبادکان مشهد بازدید کرد و در جمع معلمان گفت: «افکار و اندیشه‌ها و تلاش معلمان از سرمایه‌های اصلی آموزش و پرورش است که می‌تواند حرکت‌های بزرگی انجام دهد و نسلی را تربیت کند که در آینده برای کشور مفید باشند.»

او به ظرفیت‌های عظیم معلمان اشاره کرد و افزود: «تمام مشکلاتی که امروز مطرح می‌شود از دید ما هم پنهان نبوده است. آثار نقایصی که امروز وجود دارد می‌تواند تهدید جدی برای نظام تعلیم و تربیت ما باشد و تنها تلاش و همت معلمان است که کمی از اثرات مشکلات و تنگناها را کاهش می‌دهد. مدرسه باید یک عنصر زنده در محلات و در ارتباط عمیق با جامعه پیرامون خود بوده و با جامعه اطراف خود ارتباطی تنگاتنگ داشته باشد.»

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: «زمانی آموزش و پرورش در جایگاه اصلی خود قرار می‌گیرد که مدرسه کانون یادگیری و عرصه‌ای برای ارتباط نزدیک با خانواده و محیط خود باشد و در مجموع باید تعلیم و تربیت را به یک عنصر کارکردی تبدیل کنیم.»

علی‌رغم افزایش بودجه آموزش‌وپرورش در سال آینده قادر به پرداخت همه معوقات نیستیم

حاجی‌میرزایی گفت: «بودجه آموزش و پرورش در سال ۹۹ در حدود ۲۳ درصد رشد داشته است اما علیرغم این افزایش همچنان قادر به پرداخت همه معوقات نیستم. تلاش می‌کنیم به تدریج چالش‌ها را پشت سر بگذاریم اما باید در نظر داشته باشیم مجموعه کشور در شرایط سختی قرار دارد و ما در همین وضعیت باید به دنبال بهبود کیفیت کار در آموزش و پرورش باشیم و به دنبال کاهش حجم معوقات پرداختی به معلمان هستیم.»

او درباره مشکلات کمبود فضا و نیروی انسانی در مناطق حاشیه شهر مشهد از جمله منطقه تبادکان نیز گفت: «چند استان با توجه به تعداد بالای دانش‌آموز سرانه فضای آموزشی کمتر از متوسط کشور دارند و بر همین اساس تمام تمرکز ما رساندن آن‌ها به سرانه میانگین کشوری است.»

محسن حاجی‌میرزایی از تلاش‌های معلمان قدردانی کرد و روحیه سرزندگی و خلاقانه آن‌ها را بهترین نیرو برای رشد تعلیم و تربیت دانست. او افزود: «آموزش و پرورش می‌تواند با همراهی و اندیشه معلمان خود بر مشکلات پیروز شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار