اولین جلسه آموزشی دبیران درس تفکر و سبک زندگی مناطق 12 و 13

تهران (پانا) - اولین جلسه توجیهی - آموزشی دبیران درس تفکر و سبک زندگی مناطق ۱۲ و ۱۳، به میزبانی منطقه ۱۳ برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۸۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
اولین جلسه آموزشی دبیران درس تفکر و سبک زندگی مناطق 12 و 13

به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 13تهران، اولین جلسه ی توجیهی -آموزشی دبیران درس تفکر و سبک زندگی مناطق 12 و 13 به میزبانی منطقه 13 ،حضور عبدالرسول کریمی، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران، حسینی، مدیر آموزش و پرورش منطقه 13 تهران، نقوی، رئیس اداره امور تربیتی آموزش و پرورش شهر تهران، معاونین پرورشی و تربیت بدنی و سرگروه های درس تفکر و سبک زندگی مناطق 12 و 13، در سالن جلسات 9 دی برگزار شد.

در این جلسه، کریمی ضمن بیان اینکه در ابتدای تألیف و تدوین این درس قرار بود دو کتاب آداب و مهارت های زندگی و تفکر شکل بگیرد ولی در انتها در یک کتاب، تجمیع و با تقدم امر تفکر شکل گرفت، خاطرنشان کرد؛ در امر تدریس درس تفکر و سبک زندگی می بایست به این موارد توجه نمود: معلم حرفه ای باید مخاطب شناسی داشته و از روحیات دانش آموز خود آگاهی یابد. در این درس باید از دنیای بزرگسالی فاصله گرفت.
باید بستر درگیر شدن دانش آموز با مباحث را در این درس جهت یادگیری اثر بخش تر فراهم نمود. چیدمان کلاس درس در امر یادگیری دانش آموزان ، اهمیت به سزایی دارد. تکلیف دادن به دانش آموزان در این درس ، به فرایند یادگیری بهتر کمک می کند . این تکالیف بهتر است در ابتدا به صورت انفرادی و در ادامه به صورت گروهی صورت پذیرد . این فعالیت های گروهی به بهبود روابط بین فردی دانش آموزان کمک می نماید. آزمون در این درس به چهار بخش تقسیم می گردد: الف) تحقیق و پژوهش ؛ ب) مشارکت و فعالیت دانش آمور در کلاس ؛ ج) انجام تکالیف ؛ د) آزمون کتبی. توجه به روش های پژوهش در امر تدریس درس تفکر و سبک زندگی . در طراحی محتوای درس تفکر و سبک زندگی بیش از 54 روش تدریس بهره گرفته شده است. کسی که وارد تدریس این درس می شود باید با حوزه های دیگر علوم نیز آشنا باشد. در تدریس این درس قرار است مهارت خوب اندیشیدن را به دانش آموزان بیاموزیم نه انتقال صرف اندیشه ها و آموخته ها.
در ادامه جلسه، رئیس اداره امورتربیتی اداره کل شهر تهران ، توجه به اهمیت و جایگاه درس تفکر وبرگزاری باشکوهترجشنواره الگوهای برتر تدریس با حضور حداکثری دبیران تاکید کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار