برگزاری نخستین جشنواره سرود آفرینش در یزد

یزد (پانا) - مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان از برگزاری مرحله استانی نخستین جشنواره سرود کودکان و نوجوانان با عنوان «مهرواره سرود آفرینش» خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۸۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری  نخستین جشنواره سرود آفرینش در یزد

به گزارش ایلنا، سیدحسین پیغمبری با اشاره به استقبال خوب و پرشور مراکز پرورشی فکری کودکان و نوجوانان در سطح استان از برگزاری این جشنواره اظهار کرد: 14 گروه از استان یزد در این جشنواره شرکت دارند که در رده سنی کودک و نوجوان و در دو گروه دختر و پسر به طور جداگانه به اجرا می‌پردازند.

او زمان برگزاری این جشنواره را سوم تا پنجم دی‌ماه اعلام کرد و ادامه داد: سه اثر برگزیده از میان 14 اثر راه یافته به جشنواره به مرحله کشوری راه خواهند یافت.

مدیرکل کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان با بیان اینکه این جشنواره به میزبانی شهرستان تفت برگزار خواهد شد، عنوان کرد: تقویت روحیه‌ انجام کار گروهی در کودکان و نوجوانان از اهداف مورد نظر در فعالیت‌های کانون است و سرود به عنوان یک نمونه‌ عالی کار گروهی تاثیر زیادی در تقویت روحیه مشارکت و همکاری دارد.

او همچنین، پرورش ذوق هنری را یکی دیگر از هدف‌های برگزاری این مهرواره عنوان کرد و ادامه داد: پرداختن به آواها و نواهای مناسب فرهنگی و آشنایی با نغمه‌های ایرانی-اسلامی در کنار پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان از دیگر اهداف برگزاری این مهرواره است.

دبیر اجرایی این جشنواره نیز با ارائه گزارشی در خصوص روند برگزاری جشنواره و اقدامات انجام شده بیان کرد: جلسات متعددی برای هماهنگی و آماده‌سازی گروه‌ها، همچنین آموزش مربیان با برگزاری کارگاه‌های آموزشی دنبال شد تا گروه‌های سرود مورد نظر شکل بگیرند.

سمیه فلاح با بیان اینکه بانک اطلاعاتی خوبی از گروه‌های سرود و مربیان فعال در این زمینه جمع‌آوری شده است، ادامه داد: همچنین در مهرماه شورای سیاستگذاری و برنامه‌ریزی انجمن سرود استان شکل گرفت و موارد موجود در شیوه‌نامه مورد بررسی قرار گرفت.

او با بیان اینکه انتخاب آهنگ برای اجرا روند طولانی داشت، گفت: همچنین با حضور کارشناسانی از بخش هنرهای نمایشی، وضعیت اجرای صحنه ای گروه ها مورد ارزیابی قرار گرفت.

این مهرواره با حضور 14 گروه سرود از اعضای مراکز فرهنگی‌، هنری استان در سالن دیدار اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تفت برگزار می‌شود.

مهرواره سرود دارای دو سطح استانی و کشوری است که از هر استان حداکثر ۳ سرود برگزیده انتخاب و اجرای آن‌ها در قالب لوح فشرده به دبیرخانه مرکزی ارسال می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار