استاندار یزد: علت مشکلات جامعه فاصله گرفتن از روحیه ایثار و فداکاری است

یزد(پانا) - محمدعلی طالبی استاندار یزد در آئین بزرگداشت حاج حسین خسروخاور جانباز 70 درصد میبدی اظهار داشت: مراسم بزرگداشت و یادمان جانبازان بیشتر یادآوری برای خود ماست که کجا هستیم، کجا بودیم و به کجا می‌رویم.

کد مطلب: ۹۸۷۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
استاندار یزد: علت مشکلات جامعه فاصله گرفتن از روحیه ایثار و فداکاری است

وی تصریح کرد: متأسفانه در طول این سال‌ها بسیاری از ارزش‌ها و نمودهای متعالی جنگ تحمیلی و انقلاب اسلامی را دیدیم و بی تفاوت از آن گذشتیم, و از بعضی از این ارزش‌ها مانند روحیه انقلابی, ایثارگری و جامعه آرمانی که خون‌ها برای آن ریخته شده دور شده‌ایم.

وی گفت: تا حدی از مشکلات جامعه امروز ما, همین فاصله گرفتن از روحیه و فضای انقلابی, ایثار و فداکاری است.

طالبی با اشاره به نیاز جامعه به نمادهایی که تاریخ دفاع مقدس را ارائه دهند, بیان کرد: شاید خیلی نمادها از دفاع مقدس دیده باشیم که بر حسب عادت تاثیری بر ما نداشته باشد ولی حاج حسین خسروخاور یک نماد زنده از ارزش‌های دفاع مقدس است و همه ارزش‌های 8سال دفاع مقدس، ایثار, فداکاری و گذشت در چهره ایشان پیداست.

وی گفت: بیش از 200 هزار شهید, هزاران جانباز و اسیر را می‌توان در چهره ایشان دید و پاسداشت ایشان که توسط خبرگزاری تسنیم و با همکاری نهادهای استان یزد برگزار شد قابل تقدیر است.

استاندار یزد آشنایی جامعه به‌ویژه نسل جوان را با این شخصیت‌ها ضروری دانست و گفت: کوچک‌ترین وظیفه ما حضور برای پاسداری از این نمادها و ارزش‌های دفاع مقدس است ولی وظیفه اصلی این است که این نمادها را به جامعه بشناسیم به‌ویژه جامعه امروز که به شدت در معرض تبلیغات دشمن و آسیب‌های اجتماعی است.

وی گفت: برای جامعه‌ای که در معرض چنین آسیبی است به چهره‌ها و شخصیت‌هایی نیازمندیم که بتوانند فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس را معرفی کنیم و بدین‌گونه روحیه فداکاری و ایثار را به جامعه تزریق کنیم.

طالبی در پایان گفت: فرزندان ما هم باید قدردان چنین انسان‌هایی باشند چرا که خمیرمایه و فطرت ایرانی‌ها فطرت انسان دوستی و پاسداشت ارزش‌ها, فداکاری و ایثار است و هرگونه اقدامی که در این زمینه انجام شود قابل تحسین است مخصوصا فعالیت رسانه‌ها که نقش تاثیرگذاری در این زمینه دارند.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور: زبانم از گفتن سخن درباره جانبازان والا مقام قاصر است

آیت الله اعرافی امام جمعه میبد نیز دراین مراسم اظهار داشت: من حقیقتا نمی‌توانم صحبت کنم و حالت ملتهبی دارم و نمی‌توانم عواطفم را بیان کنم.

وی ادامه داد: من با همه وجود در برابر این عظمت و شکوهی که آزادگان، جانبازان، شهدا و ملت بزرگ ایران احساس کوچکی و ناچیزی می‌کنم.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور افزود: واقعا آقای خسروخاور هم خودشان پرچم برافراشته اسلام، ایران و انقلاب اسلامی هستند و هم همسر محترمشان که از دنیا رفتند و هم خانواده بزرگوار ایشان که برای ما و شما و اسلام و ایران فداکاری کردند و زبانم قاصر است از گفتن سختی درباره جانبازان والامقام.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار