توئیتر هزاران حساب کاربری عربستانی را تعلیق کرد

تهران (پانا) - توئیتر هزاران حساب کاربری عربستانی را به دلیل انجام «یک عملیات دولتی بزرگ اطلاعاتی» تعلیق کرد.

کد مطلب: ۹۸۷۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد
توئیتر هزاران حساب کاربری عربستانی را تعلیق کرد

به گزارش جمعه شب ایرنا از رویترز، توئیتر اعلام کرد پنج هزار و ۹۲۹ حساب کاربری را به دلیل نقض سیاست‌های این شرکت تعلیق کرده است.
بنا به اعلام توئیتر، این حساب‌ها «بخش هسته‌ای شبکه بزرگی متشکل از ۸۸ هزار حساب کاربری بودند» که همه آنها تعلیق شده‌اند.
بر پایه این گزارش حساب‌های کاربری یاد شده با استفاده از تاکتیک‌هایی مانند لایک و ریتوئیت کردن و پاسخ دادن به پیام‌ها، پیام‌هایی را که به نفع مقام‌های سعودی بود، بزرگنمایی می‌کردند.
توئیتر در ماه سپتامبر گذشته نیز گفته بود که حساب کاربری «سعود القحطانی» مشاور ویژه سابق دربار سعودی و سایر حساب‌های دولتی عربستانی را تعلیق کرده است.

توئیتر سال گذشته هم شبکه‌ای از ربات‌ها را که محتواهایی در حمایت از حکومت سعودی در موضوع پرونده قتل «جمال خاشقچی» منتشر می‌کردند، حذف کرد.
علاوه بر این، یک دادگاه در سانفرانسیسکو آمریکا ماه گذشته اعلام کرد که دولت عربستان با استفاده از شبکه اجتماعی توئیتر از منتقدین و فعالان سیاسی خود در کشور جاسوسی می‌کند.
براساس پرونده‌ای که دادگاه سانفرانسیسکو آمریکا در حال بررسی آن است، عربستان برای زیر نظر گرفتن فعالیت‌های منتقدین و فعالان سیاسی در شبکه‌های اجتماعی ۲ تن از کارمندان توئیتر را برای جاسوسی از کاربران منتقد سعودی استخدام کرده است.
براساس گزارش بازرسان دادگاه سانفرانسیسکو، کارمندان به کار گرفته شده در توئیتر کلیه اطلاعات کاربران مشخص شده از جمله ایمیل، جزئیات توئیت‌ها و محل کاربر را در اختیار دولت عربستان قرار می‌دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار