معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی تاکید کرد:

تلاش در جهت ارتقاء سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی کشور

مشهد(پانا)-با حضور معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی و معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی این اداره کل مراسم تقدیر از برگزیدگان و فعالان حوزه پژوهش استان در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب مشهد برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۷۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
تلاش در جهت ارتقاء سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی کشور

ایرج سعادتمند معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در این مراسم گفت: پژوهش پاسخ به پرسش است و پژهش حل مسئله می کند و مسئله نیز از تفکر برخواسته است و این تفکر منجر به بروز خلاقیت و نوآوری خواهد شد.

وی افزود: پژوهش محور توسعه است و پیشرفت و توسعه هر جامعه ای در گروی پژوهش است و پنج درصد تولید ناخالص ملی کشورهای توسعه یافته از پژوهش بدست آمده است که در کشور ما این آمار نیم درصد است و امید داریم سهم پژوهش در تولید ناخالص ملی کشور ما ارتقاء یابد.

سعادتمند تصریح کرد: موتور محرکه و سنگ بنای پیشرفت کشور پژوهش است و در آموزش و پرورش، پژوهش از دوره ابتدایی آغاز می شود و در جشنواره جابرابن حیان تفکر و در جشنواره نوجوان و جوان خوارزمی نیز خلاقیت و نوآوری مورد تاکید است و به دنبال اختراع و اکتشاف دانش آموزان هستیم و در این بین والدین و مربیان نباید در مسیر پژوهش دانش آموزان قرار گیرند و نباید فراتر از سطح استعداد و ظرفیت دانش آموز از او توقع داشته باشم.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی آموزش و پرورش خراسان رضوی در ادامه محدودیت منابع مالی، مسائل فرهنگی، نیروی انسانی ماهر و مدیریت استفاده از داده های پژوهشی را از مهمترین مشکلات و چالش های پژوهش در کشور برشمرد.

وی اظهار کرد: اگر قرار است در آموزش و پرورش توفیقی حاصل شود باید فراپژوهش انجام دهیم و پژوهش های صورت گرفته را بررسی و آسیب شناسی کنیم و یافته های پژوهشی را منتشر نماییم و از پژوهش های در دست اقدام حمایت کنیم و با برگزاری دوره های کوتاه مدت جهت آشنایی با تحقیق و پژوهش و اتخاذ تدابیر لازم برای کاربست پژوهش ها در این مسیر گام برداریم.

سعادتمند در پایان گفت: متاسفانه حوزه پژوهش در سطح کشور مغفول واقع شده و حتما باید اهمیت این حوزه را بدانیم و امید داریم این معاونت با سازوکار و ساختار جدید بتواند ادامه فعالیت کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار