در کشورهای توسعه یافته دنیا بدون توجه به آموزش و پرورش هیچ طرح و برنامه ای عملیاتی نمی شود

مشهد(پانا)- معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در مراسم تقدیر از برگزیدگان و فعالان حوزه پژوهش استان خراسان رضوی که در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب مشهد برگزار شد گفت: در کشورهای توسعه یافته دنیا بدون توجه به آموزش و پرورش هیچ طرح و برنامه ای عملیاتی نخواهد شد.

کد مطلب: ۹۸۷۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد
در کشورهای توسعه یافته دنیا بدون توجه به آموزش و پرورش هیچ طرح و برنامه ای عملیاتی نمی شود

حجت الاسلام والمسلمین علی عسکری معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش در این مراسم گفت: متاسفانه آموزش و پرورش مورد غفلت قرار گرفته و هر کشوری که به سمت پیشرفت و تعالی حرکت کرده زیرساخت اصلی کار را در آموزش و پرورش دیده و با نگاه عالمانه به دستگاه تعلیم و تربیت توجه نموده و نگاه به این مجموعه باید نگاهی علمی و تخصصی باشد.

وی ادامه داد: کشورهای توسعه یافته دنیا برای همه برنامه ها و فعالیت های خود پیوست آموزش و پرورش را دارند و بدون توجه به آموزش و پرورش هیچ طرح و برنامه ای اجرا نمی شود.

حجت الاسلام والامسلمین علی عسکری تصریح کرد: ایجاد انگیزه و کمک به نخبه گرایی و نخبه پروری در معلمین و دبیران یک مبنا و ضرورت است و باید به نگاه عالمانه به موضوع علم و دانش بنگریم و در همین راستا موضوع ارتقاء مدرک تحصیلی بیش از یک بار را در فرهنگیان به جد پیگیر هستیم تا تایید و اجرایی شود.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش اظهار کرد: رابطه تعلیم و تربیت و انتقال علم یک رابطه دوسویه است و این رابطه را حتما باید با مدیران و مسئولین برقرار کنیم و با اتخاذ روش های علمی، جامعه شناسی، گفتگو، پرسش و پاسخ، کار گروهی، هم فکری و رفتار جمعی می توانیم آموزش و پرورش را به گفتمان غالب تبدیل و این دستگاه مهم را به بهترین نحو مدیریت و اداره نماییم.

وی عنوان کرد: آموزش و پرورش کشور در یک حالت تغییر و پوست اندازی قرار دارد و سند تحول بنیادین چراغ و نقشه راه است که مورد تایید همه صاحب نظران قرار گرفته است و برای برون رفت از وضع موجود باید انجام کارهای پژوهشی مبتنی بر رفتارهای کاربردی را در دستور کار قرار دهیم و بدون مطالعه، پژوهش و علم توفیقی حاصل نخواهد شد.

حجت الاسلام والامسلمین علی عسکری افزود: توجه دولت به آموزش و پرورش رو به رشد است و بیشترین بودجه جاری کشور به آموزش و پرورش اختصاص یافته است که بسیار مهم است.

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: یکی از بزرگترین آفت هایی که باید آموزش و پرورش را از آن دور نگه داریم سیاست زدگی است چرا که آموزش و پرورش ساحت تعلیم و تربیت است و در جهت تعالی انسان ها گام برمی دارد.

وی در پایان گفت: طرح رتبه بندی معلمان به زودی از ابتدای مهرماه اجرایی می شود و قطعا شامل نیروهای اداری نیز می شود منتها نیروهای اداری تا شهریور ماه سال آینده فرصت دارند که انتخاب نمایند که اداری بمانند و یا به عنوان معلم و نیروی آموزشی ادامه فعالیت دهند و این انتخاب را به خود آن ها واگذار کرده ایم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار