برگزاری همایش ملی تولید گیاهان دارویی و معطردر کاشمر

کاشمر(پانا)- همایش ملی تولیدگیاهان معطر ودارویی با حضور محققین وکارشناسان صاحب نظراز استانهای خراسان رضوی ،شمالی وجنوبی در مجتمع سرو کاشمر برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۷۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری همایش ملی تولید گیاهان دارویی و معطردر کاشمر

محمد رضا اورانی رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی افزایش دماوکاهش بارش هارا از شرایط تغییر اقلیم دانست وبیان کرد: ما برای حفظ طبیعت باید با آن سازگار شویم و کشت محصولات کشاورزی کم آب را در دستور کار قرار بدهیم .

وی کشت محصولات گیاهی دارویی کم آب را از اهداف برگزاری این همایش ها دانست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نیزبا اشاره به اینکه کاشمر قدمت دیرینه در بحث کشت گیاهان دارویی دارد افزود: 140 نوع گیاه دارویی در این شهرستان کشت می شود.در سالهای اخیر به دلیل استقبال مردم در بحث استفاده از گیاهان دارویی باعث هجوم بیشتری به طبیعت شده است و نیاز بیشتری به کشت این گیاهان احساس می شود و با توجه به کاهش منابع آبی به علت کاهش نزولات جوی ضرورت توجه به کشت گیاهان دارویی بیش از پیش احساس می شود.

حسین محمدی ضمن یاداوری این مطلب که کارخانه گیاهان دارویی کاشمر در سطح استان بی نظیر و در کشور کم نظیر است از را اندازی فاز دوم این کارخانه خبر داد و گفت:در بحث مواد اولیه باید اقدامات لازم انجام شود تا کشاورزان با شناخت گیاهان دارویی اموزش های لازم در زمینه های کاشت ، داشت و برداشت را ببینند چرا که توسعه کشت گیاهان دارویی با هدف صادرات از جمله اهداف برگزاری این همایش است.

نماینده مردم کاشمر مشکل اصلی کشاورزان راچگونگی تولید وفروش محصولات دانست وبیان کرد: جهاد کشاورزی به عنوان متولی این بخش باید پشتیبانی های لازم را از کشاورزان انجام دهد تا هنگام برداشت کشاورزان متضرر نشود.

بهروز بنیادی گفت :نباید گیاهان داروی به سرنوشت زعفران دچار شود واز کشور خارج گردد بلکه در ضمن پرورش این گیاهان،ذخایر ژنتیکی نیز باید حفظ گرددو آشنایی کشاورزان با علم روز باعث خودکفایی در بسیاری از محصولات کشاورزی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار