70 درصد مدارس یزد، سیستم گرمایشی استاندارد دارند

یزد (پانا) - "جواد ذاکر" افزود: حدود ۳۰ درصد مدارس از بخاری‌های گازی استفاده می‌کنند که طی سال‌های آینده با تامین اعتبار لازم، این تعداد مدرسه هم به سیستم استاندارد گرمایشی مجهز می‌شوند.

کد مطلب: ۹۸۷۶۶۳
لینک کوتاه کپی شد
70  درصد مدارس یزد، سیستم گرمایشی استاندارد دارند

به نقل از ایرنا وی اظهار داشت: تاکنون دو هزار کلاس درس با استفاده از پکیج، رادیاتور و موتور خانه مرکزی، استانداردسازی شده‌اند.

ذاکر در مورد استفاده از بخاری نفتی در مدارس استان تصریح کرد: یکی اقدامات اداره کل نوسازی، خصوصا در مناطق کمتر برخوردار ، حذف بخاری های نفتی بوده که در یک اقدام جهادی، امسال تمامی بخاری های نفتی مدارس این مناطق حتی در دورترین مناطق استان و روستاها جمع آوری شده و با سیستم گرمایشی استاندارد که شامل رادیاتور ، پکیج و موتورخانه مرکزی می باشد جایگزین شده است.

وی اضافه کرد: حتی در مناطقی که زیرساخت گازرسانی مهیا نبوده رادیاتورهای روغنی برقی استاندارد جایگزین شده و اکنون دیگر هیچ بخاری نفتی در مدارس استان نداریم.

وی افزود: در سال جاری بالغ بر ۵۴ میلیارد ریال برای استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس به استان اختصاص یافته است.

ذاکر در مورد انتشار مطلبی در شبکه ها و فضای مجازی استان در مورد مدرسه کردآباد تفت گفت: اقدامات اجرایی استاندارد سازی سیستم گرمایشی(پکیج _ رادیاتور) دبستان مذکور انجام شده و صرفا منتظر نصب کنتور گاز است که قطعا تا چند روز آینده با نصب کنتور گاز، بهره برداری از سیستم گرمایشی پکیج رادیاتور این آموزشگاه عملیاتی می‌شود.

هم اکنون ۲۶۸ هزار دانش آموز در ۲ هزار و ۱۰۰ مدرسه در استان یزد مشغول به تحصیل هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار