معاون وزیر آموزش وپرورش :

حکیم‌زاده: هیچ شاخصی به اندازه پوشش پیش دبستانی با شاخص توسعه یافتگی همخوانی ندارد

فعالیت‌های خوب یزد به عنوان یک الگو درپیش دبستانی کشور استفاده خواهد شد

یزد(پانا)- معاون آموزش ابتدائی وزیر آموزش وپرورش ضمن اشاره به کارهای خوبی که در زمینه دروس پیش دبستانی در استان یزد شروع شده ، گفت: این فعالیت به عنوان الگویی برای سراسر کشور استفاده خواهد شد تا فرزندان ما از پیش دبستانی با اعتماد به نفس و شادی وارد دبستان شوند.

کد مطلب: ۹۸۷۶۳۰
لینک کوتاه کپی شد
حکیم‌زاده: هیچ شاخصی به اندازه پوشش پیش دبستانی با شاخص توسعه یافتگی همخوانی ندارد

رضوان حکیم زاده عصر روز چهارشنبه در همایش تخصصی "یادگیری مبتنی بر پروژه در دوره پیش دبستانی" در یزد افزود: فرزندان این سرزمین سرمایه‌های اصلی کشور هستند و هیچ شاخصی به اندازه پوشش پیش دبستانی با شاخص توسعه یافتگی همخوانی ندارد.

حکیم زاده افزود: فعالیت‌ها و آموزش‌هایی که در مقطع پیش دبستانی برای دانش‌آموزان انجام می‌شود ضامن موفقیت آنها در زندگی و همچنین رشد و خلاقیت و توانایی آنها در دوره‌های مختلف است.

وی اظهار داشت: خوشبختانه کارهای خوبی در استان یزد شروع شده که در زمینه دروس پیش دبستانی به عنوان الگویی برای سراسر کشور استفاده خواهد شد تا فرزندان ما از پیش دبستانی با اعتماد به نفس و شادی وارد دبستان شوند.

معاون آموزش ابتدایی وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در این روش علاوه بر یادگیری، خلاقیت‌های کودکان نیز مورد پرورش قرار می‌گیرد تا هر کدام بر اساس سلیقه و توانایی خود آنها را بروز دهند و خوشبختانه برای اولین بار در کشور در استان یزد بستر آموزشی ویژه مربیان پیش دبستانی با عنوان "بسته رویش" تهیه شده و در اختیار معلمان پیش دبستانی قرار گرفته است.

وی ادامه داد: قطعا هیچ طرحی عاری از نقص نیست و این گام اول است لذا از همه مربیان و مدیران درخواست داریم تا بازنگری‌های لازم را اعلام کنند تا این دستورالعمل وزارتی بعد از دوره آموزشی به عنوان الگو برای سایر استان‌ها مدنظر قرار گیرد.

سعیده بهادرزاده، معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: با توجه به اینکه آموزش مبتنی بر پروژه و همچنین پرورش استعدادهای نوآموزان در دستور کار وزارت آموزش و پرورش قرار دارد لذا برای اولین بار در کشور این طرح در استان یزد اجرایی شده و با تهیه جزوه‌های آموزشی با عنوان بسته رویش به معلمان پیش دبستانی آموزش‌های تخصصی ارائه شده است.

وی ادامه داد: ۵۰۰ بسته با نام رویش بین مراکز پیش دبستانی توزیع شده و با توجه به اینکه فرزندان ما یک ایده در ذهنشان شکل می‌گیرد، با این طرح هر لحظه می‌توانند ایده‌ها و توانایی‌های ذهن خود را کامل کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد گفت: برای هر پروژه نمایشگاهی برگزار می‌شود تا کودکان به زبان خود ایده‌های خود را عنوان کنند و با دیگر دوستان خود به اشتراک بگذارند و به اشتراک گذاری یافته‌ها توسط خود کودکان از ثمرات این ایده است.

بهادرزاده ادامه داد: برای اجرای یادگیری مبتنی بر پروژه در دوره پیش دبستانی ۱۶ ساعت دوره آموزشی برای مربیان اجرا شده که از شهریورماه این طرح آغاز شد و همچنین چهار ساعت دوره آموزشی برای مدیران و هشت هزار نفر از اولیا به مدت ۱۰ روز برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار