افزایش جهانی حملات فیشینگ، مراقب باشید

خبرگزاری پانا: بیشترین خطر فیشینگ برای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های پرداخت آنلاین است. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

کد مطلب: ۹۸۷۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، یک موسسه مشهور تولید نرم افزارهای مقابله با ویروس‌های رایانه‌ای روز جمعه اعلام کرد تعداد حملات اینترنتی موسوم به «فیشینگ» که از طریق کامپیوترها صورت می‌گیرد، ظرف یک سال گذشته 87 درصد در کل جهان افزایش یافته است.

به گفته موسسه روسی کاسپرسکی Kaspersky که در زمینه تولید نرم افزارهای مقابله با ویروس‌های رایانه‌ای فعالیت گسترده‌ای دارد، 37 میلیون و 300 هزار کاربر اینترنتی ظرف یک سال گذشته قربانی این گونه حملات بوده‌اند.

به گزارش بانکی دات آی آر، کاسپرسکی اعلام کرد «تعداد سایت‌ها و سرورهای تقلبی استفاده شده در این حملات از سال 2012 تاکنون سه برابر شده و بیش از 50 درصد از این حملات، با کپی برداری از سایت‌های اینترنتی بانک‌ها و دیگر موسسات مالی صورت گرفته است.

فیشینگ در واقع تلاش برای بدست آوردن اطلاعاتی مانند نام کاربری، رمز عبور، اطلاعات حساب بانکی و...به وسیله جعل یک وب‌سایت، آدرس ایمیل و اطلاعاتی از این دست است.

بیشترین خطر فیشینگ برای شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت‌های پرداخت آنلاین است. علاوه بر آن، ایمیل‌هایی که با این هدف ارسال می‌شوند و حاوی پیوندی به یک وب‌سایت هستند در اکثر موارد حاوی بدافزار هستند.

برای جلوگیری از افزایش آمار فیشینگ و سرقت اطلاعات باید آگاهی کاربران را افزایش داد. نباید به ایمیل هایی که در آنها از کاربر خواسته شده فرمی را پر کنید اطمینان کرد. نباید اطلاعات حساب کاربری خود را در اختیار سایت ها قرار داد. کاربران برای پرداخت آنلاین باید از درگاه های مخصوص بانک ها استفاده کنند و همچنین باید به ایمیل های اسپم بی اعتنا بود و آنها را پاک کرد.

منبع: عصر ایران

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار