رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد

تهران (پانا) - رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی قبل از آغاز جلسه استیضاح ترامپ، با توضیح نامه‌ای در میان نمایندگان کنگره از آن‌ها خواست تا به وظیفه خود عمل کنند و به استیضاح ترامپ رای دهند.

کد مطلب: ۹۸۷۵۸۴
لینک کوتاه کپی شد
رئیس مجلس نمایندگان آمریکا خواستار رأی مثبت به استیضاح ترامپ شد

به گزارش مهر از نیوزویک، «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا ساعاتی پیش از آغاز جلسه رسمی استیضاح ترامپ با توزیع نامه‌ای در میان اعضای مجلس نمایندگان، از آن‌ها خواست تا به استیضاح ترامپ رای دهند.

نانسی پلوسی در عین حال خطاب به نمایندگان دو گزینه را برای آن‌ها پیشنهاد داده است: یا رای به استیضاح ترامپ و یا به عنوان کسانی شناخته خواهند شد که به وظایف عمومی خود به خوبی عمل نکرده‌اند.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در نامه خود از اعضای این مجلس خواسته است تا با او برای به نتیجه رساندن جریان استیضاح ترامپ همراه شوند.

به گفته پلوسی، این بسیار تاسف بار است که رئیس جمهور از قدرت خود برای اهداف شخصی و منافع سیاسی استفاده کند و خود را بالاتر از قانون اساسی و مردم آمریکا می‌‍داند، اما در آمریکا هیچ کس بالاتر از قانون نیست.

قرار است جلسه استیضاح ترامپ روز چهارشنبه به وقت محلی در مجلس نمایندگان آمریکا برگزار شود.

این جلسه استیضاح به این علت است که دونالد ترامپ متهم شده که در جریان مکالمه تلفنی با «ولادیمیر زلنسکی»، رئیس جمهور اوکرین در دو ماه پیش، کمک نظامی ۳۹۰ میلیون دلاری واشنگتن به کی‌یف را متوقف کرده تا رئیس جمهور اوکراین را برای انجام تحقیقات درباره جو بایدن و فرزندش که عضو هیئت مدیره یک شرکت گاز اوکراین بوده تحت فشار قرار دهد.

اکثریت دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا این اقدام را سوءاستفاده از قدرت برای پیشبرد منافع شخصی و مبارزات سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده ارزیابی می‌کنند.

از سوی دیگر در آستانه رای‌گیری استیضاح ِ رئیس‌جمهوری آمریکا در مجلس نمایندگان این کشور، دونالد ترامپ رهبری حزب دموکرات را متهم به تلاش برای «کودتا» و «ضربه زدن به دمکراسی در آمریکا» کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار