معاون وزیر آموزش و پرورش: سرانه آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از 10متر مربع است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی خبر داد سرانه آموزشی کشور 5.2 مترمربع برای هر دانش‌آموز عادی و بیش از 10 متر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است.

کد مطلب: ۹۸۷۵۶۱
لینک کوتاه کپی شد
معاون وزیر آموزش و پرورش: سرانه آموزشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بیش از 10متر مربع است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان سمنان، سیدجواد حسینی در آیینی که به بهانه روز جهانی معلولین و تجلیل از تلاشگران عرصه آموزش و پرورش استثنایی استان سمنان برگزار شد با بیان اینکه مبنای عمل در برنامه‌ریزی‌های وزارت آموزش و پرورش، سند تحول بنیادین است گفت: جوهره اصلی سند تحول، عدالت و ارتقای کیفیت آموزشی یا ارتقای عادلانه سطح تعلیم و تربیت در کشور است تا انسان‌ها را به سطح عالی از حیات طیبه برساند.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور براساس رویکرد تمام ساحتی در تعلیم و تربیت از استانداردسازی فضا و تجهیزات گفت و ادامه داد: از 110 هزار مدرسه‌ای که در کشور وجود دارد، 1600 آموزشگاه سهم دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است و 12 هزار و 800 مدرسه هم پذیرا و پشتیبان این دانش‌آموزان هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین از فعالیت 680 مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات ویژه یادگیری و 12 مرکز راهنمایی و مشاوره ویژه خبر داد که با افتتاح مرکز راهنمایی و مشاوره خانواده دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سمنان، این تعداد به 13 مرکز خواهد رسید.

او در ادامه با بیان اینکه سرانه آموزشی در جهان 8.3 مترمربع به ازای هر دانش‌آموز است، خاطرنشان کرد: سرانه آموزشی کشور 5.2 مترمربع برای هر دانش‌آموز عادی و بیش از 10 متر برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه است که این سرانه در استان سمنان 7 مترمربع است.

حسینی همچنین گفت: ۱۵۳ هزار دانش‌آموز با نیاز ویژه در ۷۰ هزار مدرسه عادی و ۸۰ هزار مدرسه استثنایی در کشور مشغول به تحصیل هستند. در پهنه کشور برای استاندارسازی فضای آموزشی و پرورشی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به 210 مدرسه نیازمندیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار