در نشست امروز هیات دولت مطرح شد؛

آلودگی هوای کلان‌شهرها موضوع جلسه هیأت دولت

تهران – (پانا): سخنگوی دولت بررسی آلودگی هوای تهران و شهرهای دیگر و راهکارهای مقابله با این پدیده را دستور کار امروز هیات دولت عنوان کرد و گفت: دولت تصمیم گرفته است که صنایع آلاینده اطراف تهران تا زمان بازگشت فشار گاز به شرایط نرمال فعالیت خود را به طور کامل متوقف کنند و از سوخت‌های جایگزین استفاده نکنند.

کد مطلب: ۹۸۷۵۲۴
لینک کوتاه کپی شد
آلودگی هوای کلان‌شهرها موضوع جلسه  هیأت دولت
به گزارش ایرنا ؛ «علی ربیعی» روز چهارشنبه در خصوص جلسه هیات دولت گفت: پیش از این با دستور رییس جمهوری، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع آلودگی‌ هوا موظف شده بودند پیگیری‌ها و اقدامات لازم را در این زمینه به عمل بیاورند و جلسه امروز به گزارش عملکرد دستگاه‌ها اختصاص یافت.
سخنگوی دولت افزود: در این جلسه هیأت دولت از تلاش‌های وزارت نفت برای تولید و توزیع گازوئیل و بنزین استاندارد و محیط زیستی تشکر کرد. همچنین در این جلسه گزارش سازمان محیط زیست درباره گسترش پدیده آلودگی هوا در نقاط مختلف جهان مطرح شد.
ربیعی به تعدادی از اقدامات کلیدی پیش از این برای کنترل آلودگی هوا از سوی دستگاه‌های مسئول در دولت و بخش‌های دیگر اشاره کرد و افزود: منع تولید موتورسیکلت‌های کاربراتوری از ابتدای سال ۱۳۹۶، ارتقای آلایندگی موتورسیکلت‌ها به یورو۴ از ابتدای ۹۷، ‌ الزامی شدن تولید سواری‌های یورو۴ و بهتر از ابتدای سال ۱۳۹۴، سخت‌گیری در معاینه فنی، اجرایی شدن طرح کاهش (LEZ) در کلان‌شهرها، توزیع کامل بنزین یورو۴ و گازوئیل و در نهایت نوسازی ۷۰هزاردستگاه تاکسی تا پایان سال ۹۶ را می‌توان از جمله این فعالیت‌ها برشمرد.
سخنگوی دولت با اشاره به اینکه خودروهای سبک و سنگین و همچنین صنایع آلاینده اطراف تهران نقش کلیدی در وضعیت فعلی هوا دارند، گفت: دولت تصمیم گرفته است که صنایع آلاینده اطراف تهران تا زمان بازگشت فشار گاز به شرایط نرمال فعالیت خود را به طور کامل متوقف کنند و از سوخت‌های جایگزین استفاده نکنند.
هیأت دولت ضمن تأکید بر تداوم فعالیت‌های صورت گرفته برای کاهش آلودگی هوا در مقطع فعلی به کمیسیون امور زیربنایی دولت و کارگروه ملی کاهش آلودگی هوا (مستقر در سازمان محیط زیست) مأموریت داد که مجموعه فعالیت‌ها و ظرفیت‌های قابل اجرا برای کاهش بیشترآلودگی هوا را بررسی و مجدداً گزارش پیشرفت کار را به هیأت دولت ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار