شهردار تهران: هر واگن مترو یک میلیون یورو ارز نیاز دارد

تهران (پانا) - شهردار تهران با بیان اینکه نیاز به ۲هزار واگن برای کاهش سرفاصله حرکت قطارهای شهری  وجود دارد می‌گوید ارزبری هر واگن مترو متفاوت و بین یک تا ۱.۱ میلیون یورو است.

کد مطلب: ۹۸۷۵۱۳
لینک کوتاه کپی شد
شهردار تهران: هر واگن مترو یک میلیون یورو ارز نیاز دارد

به گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، پیروز حناچی درباره ارزبری هر واگن مترو گفت: در هر ماه می‌توانیم یک ایستگاه از خطوط موجود و در حال ساخت متروی تهران را افتتاح کنیم و زیرساخت‌های آن آماده است اما برای آنکه بتوانیم سرفاصله حرکت قطارها در ایستگاه‌های موجود را کاهش و به ۲.۵ دقیقه برسانیم، نیاز به ۲هزار واگن جدید داریم.

وی با بیان اینکه دو سوم واگن‌های مترو در داخل کشور تولید شده و یک سوم دیگر نیز وارد می‌شود، خاطرنشان کرد: ارزبری هر واگن متفاوت است. ارزبری واگن‌های اروپایی ۱.۱ میلیون یورو و ارزبری واگن‌های چینی کمتر از یک میلیون یورو است.

شهردار تهران تصریح کرد که مشکلات ارزی و نحوه تامین مالی ساخت و واردات واگن‌های مترو باعث شده تا متروی تهران در این زمینه با مشکلاتی روبه‎‌رو شود.

حناچی ادامه داد: با این حال در شهر تهران تلاش کرده‌ایم تا با انتشار اوراق کمبودهای موجود را تا حدودی جبران کنیم ولی همزمان هم قصد داریم برنامه‌هایی را با بخش خصوصی جلو ببریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار