۲۰۰ ایده خلاقانه توسط مدیران مدارس ابتدایی یزد طراحی شد

یزد(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش استان یزد از طراحی ۲۰۰ ایده خلاقانه توسط مدیران مدارس ابتدایی در راستای اجرای طرح های مدرسه محور خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۴۹۸
لینک کوتاه کپی شد
۲۰۰ ایده خلاقانه توسط مدیران مدارس ابتدایی یزد طراحی شد

سعیده بهادرزاده صبح چهارشنبه در همایش تخصصی مدیران دوره‌های ابتدایی استان یزد از تست و آزمون به عنوان کودک آزاری نوین یاد کرد و اظهار داشت: طرح‌های خوبی توسط معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش برای بازگشت شادی و نشاط و بازی به مدارس ارائه شده که در برش‌های استانی به مرحله اجرا درآمده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای کیفیت بخشی آموزشی در حوزه آموزش ابتدایی افزود: امسال سال ویژه ای برای مقطع ابتدایی بود و با همت مدیران و کارشناسان مناطق، از بدو ورود تمام طرح‌های استانی حذف و طرح‌های مدرسه محور اجرا شد.

بهادرزاده بیان کرد: با توجه به اینکه سیاست وزارت آموزش و پرورش مدرسه محوری بود، از مدیران مدارس خواستیم ایده‌های خود را با توجه به شرایط بومی در مدارس طراحی و به معاونت آموزش ابتدایی ارسال کنند که در این راستا ۲۰۰ ایده خلاقانه از ایده‌های ناب مدیریتی مدیران مدارس به استان رسید و از بسیاری از این موارد برای نشر و استفاده دیگران استفاده کردیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد ادامه داد: از برنامه‌های عملیاتی که از وزارتخانه آمده بود، برش‌های استانی و بومی تهیه شد و در سطح مدارس به اجرا آمد که از جمله آنها می‌توان به طرح بوم، تدبیر، تکالیف مهارت محور، درس پژوهی و … اشاره کرد.

بهادرزاده عنوان کرد: برنامه عملیات تدبیر اگر خوب اجرا شود، تمام طرح‌های نظارتی را می‌تواند در خود داشته باشد و با توجه به اینکه کیفیت آموزشی برای ما حائز اهمیت است، امسال تلاش شد آموزش‌های ویژه معلمان را پوشش دهیم که در این راستا ۲۸۰ مدرس میانی آموزش داده شدند و هم اکنون در کلاس‌های آموزشی هفتگی، آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند.

وی بیان کرد: با توجه به دستورالعمل‌های تخصصی وزارت آموزش و پرورش، طرح‌هایی در شش حوزه در راستای تکالیف مهارت محور، بازی و یادگیری و … اجرا شد که در اسفند ماه دستاوردهای آن در اختیار تمام معلمان استان قرار خواهد گرفت.

بهادرزاده همچنین از حذف کتابهای کمک آموزشی در مدارس به عنوان یکی از تأکیدات مهم وزارت آموزش و پرورش یاد کرد و افزود: این اقدام در راستای بازگشت شادی و نشاط و بازی به مدارس اجرا شد و مدیران مدارس نیز همکاری خوبی در این زمینه داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار