فضای پژوهش در مدارس مهیاست

اردبیل (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش اردبیل گفت: فضای مطلوبی برای نشان دادن ظرفیت‌های دانش‌آموزان در حوزه پژوهشی در مدارس مهیاست که ضرورت دارد فعالیت‌ها در این بخش ارتقا یابد.

کد مطلب: ۹۸۷۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فضای پژوهش در مدارس مهیاست

احمد ناصری در حاشیه آیین تجلیل از دانش‌آموزان و معلمان محقق و پژوهنده درگفت وگو با پانا اظهار کرد: براساس سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش نقش و جایگاه مدرسه، معلمان و دانش‌آموزان در افزایش توانمندی‌های آموزشی، تربیتی و پژوهشی ناصری خاطرنشان کرد: در همین راستا فعالیت‌های مختلف پژوهشی در مدارس با همراهی دانش‌آموزان و معلمان در حال انجام است که نمونه آن برگزاری جشنواره‌های متعدد پژوهشی است.

او این جشنواره‌ها را در گروه‌های آموزشی مختلف یادآور شد و بیان کرد: جشنواره جابرابن حیان در مقطع ابتدایی، نوجوان خوارزمی در دوره اول متوسطه و جوان خوارزمی در دوره متوسطه برگزار می‌شود تا دانش‌آموزان در سطح مدرسه، شهر، منطقه و استان رقابت کنند.

مدیر کل آموزش و پرورش استان به راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی در مناطق مختلف اشاره کرد و گفت: در هر منطقه و ناحیه آموزش و پرورش استان یک پژوهش‌سرا راه‌اندازی شده تا دانش‌آموزان علاقمند و مستعد با استفاده از این پژوهشکده‌ها بتوانند استعدادهای خود را در این حوزه با هدایت و همراهی معلمان شکوفا کنند.

ناصری افزود: در کنار این فعالیت‌ها واحد درسی به نام کار و فناوری نیز برای آگاهی بیشتر دانش‌آموزان در ارتباط با فعالیت‌های پژوهشی در نظر گرفته شده تا با کمک معلمان درقالب این واحد درسی دانش‌آموزان فعالی‌های پژوهشی خود را ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار