کسب رتبه برتر عملکردی اداره محیط زیست پاکدشت

پاکدشت (پانا)- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت از کسب رتبه برترعملکرد اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت در میان ادارات حفاظت محیط زیست شهرستان های استان تهران خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۴۶۰
لینک کوتاه کپی شد
کسب رتبه برتر عملکردی اداره محیط زیست پاکدشت

محمودرضا سعید پور رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان پاکدشت در سخنانی با اشاره به عملکرد خود و کارکنانش طی دو ماه اخیر اظهار داشت: کارشناسان و یگان حفاظت این اداره در سال جاری نسبت به پایش دویست و پنجاه و دو مورد واحد صنعتی و تولیدی اقدام نموده که منجر به شناسایی چهل واحد جدید، صدور چهل و چهار اخطاریه برای واحدهای متخلف، جمع آوری ده واحد غیرمجاز و پلمپ هفت واحد آلاینده ی غیرمجاز شده است.

او در ادامه با تاکید بر استمرار نظارت ویژه محیط زیست بر قوانین ملاک عمل محیط زیست افزود: با تلاشهای جهادی کارکنان در راستای حفظ و حراست از محیط زیست و انجام وظایف سازمانی این اداره توانست در هشت ماه نخست سال جاری در بین ادارات محیط زیست شهرستان های استان تهران موفق به کسب رتبه برتر عملکرد شود.

سعیدپور از توقف فعالیت دو واحد معدنی در روزهای آلودگی هوا خبر داد وگفت: همزمان با پایداری هوا و سکون نسبی جو که منجر به افزایش غلظت آلاینده های هوا و تشدید آلودگی و تهدید سلامت شهروندان شده در راستای اجرای تصمیمات کمیته اضطرار آلودگی هوا و دستور مدیر کل حفاظت محیط زیست استان تهران مبنی بر تعطیلی واحدهای تولید شن، ماسه و آسفالت تیم های کارشناسی این اداره در قالب گشت و پایش ویژه شبانه روزی نسبت به پایش کارخانجات فرآوری شن، ماسه، آسفالت، واحدهای ذوب و دارای پتانسیل آلودگی هوا اقدام نمودند.

او بیان داشت: در طی ماموریت یگان گشت محیط زیست از فعالیت دو واحد معدنی جلوگیری به عمل آمد و تذکرات لازم در خصوص عدم فعالیت در روزهایی که شاخص آلودگی هوا فراتر از حد سالم قرار دارد به متصدیان واحدها ارائه شد.

سعید پوربا اشاره به اینکه فعالیت این قبیل کارگاه‌ها علاوه بر آلودگی هوای منطقه می تواند باعث آسیب دستگاه تنفسی و ایجاد برخی بیماری های خاص برای کارگران و سکنه همجوار شود اذعان داشت: برهمین اساس پس از شناسایی واحدهای آلاینده نسبت به صدور اخطاریه زیست محیطی با مهلت مناسب به منظور رفع آلایندگی برای واحدهای دارای مجوز قانونی و همچنین توقف فعالیت و جمع آوری برای واحدهای غیرمجاز و فاقد هرگونه مجوز قانونی اقدام می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار