صیدلو: وسعت اختیار برای اجرای برنامه‌های خلاقانه در کانونهای فرهنگی تربیتی بیش از مدارس است

شهرری(پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه مبنای انگیزشی در کانون‌ها اراده دانش‌آموز است، وظیفه کانونها را برنامه‌ریزی و محتواسازی مناسب با ذائقه مخاطبان دانست.

کد مطلب: ۹۸۷۴۳۷
لینک کوتاه کپی شد
صیدلو: وسعت اختیار برای اجرای برنامه‌های خلاقانه در کانونهای فرهنگی تربیتی بیش از مدارس است

اولین جشنواره استانی دستاوردهای کانون‌‌های فرهنگی تربیتی شهرستان‌های استان تهران با حضور علی رمضانی مدیرکل فرهنگی هنری، اردوها و فضاهای پرورشی وزارت آموزش و پرورش، محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران و مدیران و معاونین پرورشی مناطق تابعه در کانون فرهنگی تربیتی سمیه شهرری برگزار شد.

محمد صیدلو مدیرکل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران با اشاره به اینکه آموزش صحیح باید با تغییر باورها و روش‌ها به نتایج مطلوب برسد، گفت: آنچه که در تحقق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش از تعالی انسان به حیات طیبه نیاز است از عهده مدرسه به تنهایی خارج است و قطعا نیازمند فضاهایی علاوه بر مدارس است که بتواند با استفاده از ظرفیت‌های موجود، استعدادهای درونی دانش‌آموزان را شکوفا کرده و آنها را در مسیر درست هدایت کند، که کانون‌ها از جمله این فضاهاست.

او با اشاره به اینکه اگر می‌خواهیم به نتایج مطلوب دست یابیم، نباید بار سنگین تربیت را فقط بر دوش مدارس بگداریم، افزود: هر چند امن‌ترین فضا برای تعلیم و تربیت مدرسه است، اما فاصله بین مدرسه و خانه که دو محور اصلی تربیت دانش‌آموزان است، اوقات فراغتی‌است که باید با تصمیم‌گیری‌های صحیح و با برنامه‌ریزی مناسب از ظرفیت کانون‌های فرهنگی تربیتی برای پرکرد این خلاء استفاده کرد.

صیدلو بهره‌گیری کانون‌ها از ظرفیت مربیان خوش سلیقه و توانمند را برای برقرای صحیح ارتباط با دانش‌آموزانی که خودجوش و داوطلبانه در کانون‌ها حضور پیدا می‌کنند از جمله وظایف مسولان کانون‌ها دانست و اظهار داشت: مبنای انگیزشی در کانون‌ها اراده دانش‌آموز است که با علاقه شخصی در این فضا حضور پیدا می‌کند، پس باید با شناخت ذائقه وی ، محتوای مناسب در اختیارش قرار بگیرد.

این مقام مسول شناسایی خلاءهای تربیتی و برنامه‌ریزی مناسب و متناسب با فرهنگ ایرانی اسلامی را وظیفه پژوهشگران نظام تعلیم و تربیت دانست و افزود: باید کانون‌ها بتوانند فرهنگ بومی و قومی جامعه را حفظ کنند و در جهت ارتقاء آن تلاش نمایند.

/خبرنگار: هادی فخاری‌سالم/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار