پیش همایش اجلاس نماز در تبریز

تبریز(پانا) - پیش همایش اجلاس نماز با حضور مسئولین مربوطه آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در دبیرستان شاهد مهدیه ناحیه ۳ تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۷۳۳۵
لینک کوتاه کپی شد
پیش همایش اجلاس نماز در تبریز

علمی در این اجلاس گفت:نماز در مدارس توسط خود دانش آموزان باید اقامه شود .در بحث نماز هر کاری انجام داده اند چه عرفانی و چه هنری خود دانش آموزان انجام دهند و فیلم کوتاه نمایش و سرود می تواند مشوق اقامه نماز باشد .

وی ضمن اشاره به اینکه با نازپروردگی نمی توان به کمال رسید افزود: خداوند دونوع موجود آفریده است اول موجودات را به کمال آفریند که رو به نقص اند مثل خورشید ولی بعضی موجودات را به نقص آفریده که رو به کمال است و رو به رشد است مثل انسان که با طی کلی رنج و سختی به کمال می رسد.

علمی یادآورشد: آنچه ما را به کمال می رساند با قدرت مدیریت ایمان است یکی از مهم ترین کارهایی که باعث تقویت ایمان می شود توجه به نماز است. نماز را در داخل و بیرون مدارس می توان تقویت کرد به شرطی که دانش آموزان علاقمند باشند.

وی خاطرنشان کرد: اگر اعضای منزل افراد نمازی باشد دانش آموز هم نمازی می شود.همه چیز با پول حل نمی شود.نماز به انسان حرکت می دهد. انسان را به تفکر وادار می کند و موفقیت از آن فرد می شود.

علمی ادامه داد: وظیفه آموزش و پرورشعلاوه بر آموزش ، پرورش و عالم و دیندار کردن دانش آموزان است. باید انسان تربیت کنیم دنبال دین و ایمان پروری باشیم.از انسان خام انسان مومن پدید آوریم.

وی تصریح کرد: کشور این امنیت را مدیون شهدایی است که دائم نماز بودند و عطر خدایی داشتند.نماز به انسان نظم میدهد ، نشاط و آمادگی ذهنی ایجاد می کند. و موجب می شود که فرد در فکر انسانیت باشد.زیرا نماز انسان را رئوف می کند.نماز چهره ی دین است. نماز تشکر از خداست.

علمی با تاکید بر تاثیر نماز درافزایش آرامش گفت: به اهمیت نماز در قران بسیارتاکید شده است و این نماز است که انسان را به یاد خدا وا میدارد و نفس مطمئنه میدهد. بهشت را به ارمغان می آورد و از این رو ذکر خدا ارامش می دهد.


رییس ستاد اقامه نماز آذربایجان شرقی نیز در ادامه ی پیش همایش اجلاس نماز گفت: انسان وقتی میخواهد تزکیه شود باید خود سازی کند و در حق سیر کرده و خود را پیرا کند و به سوی مردم برگردد و با مردم به سوی خدا رود.

وی خاطر نشان کرد: وظیفه اصلی ما این است که اگر نماز مارا از آلودگی ها باز داشت و به معنی حقیقی آن دست یافتیم باید مشابه سازی کنیم و دیگران را هم به این راه دعوت کنیم.

ضیایی با اشاره به شیوه های درست دعوت گفت: دعوت دیگران به نماز باید با محبت و مهربانی باشد .نباید با خشونت دعوت کرد.باید مردم را قانع کرد و توضیح داد که نماز خوب است و تحقق این دعوت ها آن زمانی است که محبت داشته باشید.با هنر هم می توان دعوت کرد زیرا هنر از منبر بالاتر است.


مدیرآموزش و پرورش ناحیه ۳ تبریز نیز در این اجلاس گفت: ما هر چه داریم از نماز داریم اگر در جامعه نماز باشد معنویت و اخلاقیت هم خواهد بود.
معراج پیری ضمن تاکید بر اهمیت نماز افزود: نماز سفارش اولیا و انبیا است و فضیلت نماز در برگزاری اول وقت آن است.دانش آموزان باید با برنامه ریزی متفکرانه نماز خوان باشند و بتوانند اقامه ی نماز را در اولویت برنامه های خود قراردهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار