بررسی آلودگی هوای پایتخت با حضور شهردار تهران در کمیسیون عمران

تهران (پانا) - نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از بررسی مسئله آلودگی هوای پایتخت و همچنین تقاضای تحقیق و تفحص گروهی از نمایندگان از شهرداری در جلسه امروز این کمیسیون خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
بررسی آلودگی هوای پایتخت با حضور شهردار تهران در کمیسیون عمران

سید ابوالفضل موسوی بیوکی در گفت و گو با ایسنا ضمن تشریح جلسه امروز کمیسیون عمران مجلس، بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون مجددا برخی از مواد لایحه بودجه سال ۹۹ کشور در حوزه عمران و حمل و نقل با حضور مسئولان و مدیران دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها مورد بررسی قرار گرفت و قرار شد از این به بعد برای بررسی تمام محورهای لایحه بودجه این جلسات ادامه داشته باشد.

وی در ادامه اظهار کرد: همچنین شهردار تهران نیز در ادامه در جلسه حاضر شدند و مسئله آلودگی هوای پایتخت مورد بحث قرار گرفت. آقای حناچی نیز گزارشی درباره وضعیت آلودگی هوای تهران و عوامل موثر در بروز این مسئله ارائه کرد. بر اساس این گزارش، اتوبوس‌ها با ۲۳ درصد، خودروها با ۴۰ درصد، موتورسیکلت با ۱۰ درصد و تاکسی درون شهری با ۱۰ درصد، بیشترین سهم را در آلودگی هوای پایتخت داشته است. شهردار تهران بر لزوم حمایت مجلس و دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور تأکید کرد.

نماینده مردم یزد در مجلس تصریح کرد: در ادامه طرح تحقیق و تفحص از شهرداری تهران با حضور شهردار و نمایندگان متقاضی بررسی شد، طرح مذکور دارای دو محور بود؛ یکی واگذاری املاک نجومی توسط شهرداری و دیگری میزان بدهی شهرداری تهران است.

وی در ادامه تاکید کرد: در نهایت مقرر شد که شهرداری گزارش و مستندات خود را درباره دو محور مطرح شده در طرح تحقیق و تفحص به کمیسیون عمران ارائه کند تا در جلسات آینده در این خصوص تصمیم گیری شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار