آیین بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه فرهنگیان یزد

یزد(پانا)- مدیر امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان یزد با بیان اینکه این مرکز آموزشی رشد قابل توجهی در حوزه تحقیق داشته، گفت: رویکرد اثربخش در دانشگاه فرهنگیان، تربیت معلم پژوهش محور است.

کد مطلب: ۹۸۷۲۶۴
لینک کوتاه کپی شد
آیین بزرگداشت هفته پژوهش در دانشگاه فرهنگیان یزد

منصور دهقان منشادی در آیین تجلیل از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان یزد افزود: تحقیق و پژوهش به عنوان یکی از مؤلفه‌های رشد و پیشرفت هر کشور دارای اهمیت و جایگاه ویژه‌ای است که می‌تواند باعث شکوفایی و تعالی آن کشور شود.

وی با اشاره به اهمیت پژوهش اظهار داشت: باید به سمت پژوهش‌های کاربردی حرکت کرد زیرا در رفع بسیار مشکلات چاره ساز هستند.

همچنین معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد، به بیان رویکرد های پژوهشی در آموزش و پرورش پرداخت و افزود: مهارت های پژوهشی منجر به توانمندسازی معلمان در تدریس و حل مسائل آموزشی می شود.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان یزد،علیرضا مصباح‌فر اظهار داشت: یک معلم پژوهنده می تواند در جریان تدریس به صورت مستقیم و غیر مستقیم مهارت‌های پژوهشی را به دانش آموزان انتقال دهد.

معاون پژوهش و برنامه ریزی اداره کل آموزش و پرورش استان ضمن اشاره به تفاوت های روایت پژوهشی، درس پژوهشی و اقدام پژوهی بر ارتقای مهارت‌های حرفه ای دانشجو معلمان تاکید کرد و افزود: از نتایج یک پژوهش اثر بخش انتقال مهارت های خود آموزی و یادگیری و ارتقای فردی و مشارکتی به دانش آموزان می‌باشد.

یکی از اساتید پیشکسوت تربیت معلم و از پژوهشگران برتر استان یزد هم وظیفه یک معلم را ارتقاء و تعالی بخشیدن به فرهنگ جامعه دانست و گفت: آموزش و فرهنگ آن چیزی است که تا به حال از نسل‌های گذشته‌ دریافت کرده ایم و دارایی‌های معنوی انسان است و باید با افزودن به آن به نسل های آینده بسپاریم.

نعمت الله ادریسی با اشاره به اینکه تحقیق و پژوهش باید اساس کار یک دانشجو و استاد باشد گفت: کار پژوهشی باعث ایجاد خلاقیت و نوآوری در کلاس های درس می‌شود.

در این مراسم از پژوهشگران برتر دانشگاه فرهنگیان یزد تجلیل شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار