کاظمی: سازمان دانش‌آموزی به دنبال تربیت اجتماعی، دینی و اخلاقی دانش‌آموزان است

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی تاکید کرد این سازمان به‌ دنبال تربیت اجتماعی در کنار تربیت اخلاقی و دینی در قالب فعالیت‌های گروهی، تشکیلاتی، مشارکتی و نقش‌پذیری است.

کد مطلب: ۹۸۷۲۲۳
لینک کوتاه کپی شد
کاظمی: سازمان دانش‌آموزی به دنبال تربیت اجتماعی، دینی و اخلاقی دانش‌آموزان است

علیرضا کاظمی در دیدار مدیران سازمان دانش‌آموزی استان‌های سراسر کشور با وزیر آموزش و پرورش که هم‌اکنون در حال برگزاری است گفت: «سازمان دانش‌آموزی یک عقبه قبل از انقلاب تحت عنوان پیش آهنگی دارد که در سال ۶۴ به دستور مجلس منحل شد و امکاناتش در اختیار آموزش و پرورش قرار گرفت. مجددا خلا این سازمان در آموزش و پرورش و امور پرورشی دیده شد که در سال ۷۸ و ۱۵ سال بعد این سازمان با مصوبه شورای‌عالی شکل گرفت.»

او ادامه داد: «سازمان دانش‌آموزی بیستمین سال فعالیت خود را پشت‌سر می‌گذراند. ما در این سازمان به‌ دنبال تربیت اجتماعی در کنار تربیت اخلاقی و دینی در قالب فعالیت‌های گروهی، تشکیلاتی، مشارکتی و نقش‌پذیری هستیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش افزود: «تشکل‌های دانش‌آموزی به‌ ویژه سازمان دانش‌آموزی یک ظرفیت فوق‌العاده بالای تربیت دارند زیرا نوع کارکردهای آنان گروهی، نقش‌پذیری، ایجاد روحیه نقادانه و پرسشگری است. مجلس دانش‌آموزی ظرفیت عظیمی برای تربیت دانش‌آموزان در اختیار دارد.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی به برخی از فعالیت‌های این سازمان اشاره کرد و گفت: «اردوهای یک روزه و جشنواره عملی مهارت‌های پیشتازان، مانور سراسری زلزله، جشن سپاس مربی و معلم، حضور پررنگ در یوم‌الله‌ها، جشن عاطفه، جشن نیکوکاری، تولد زمین، اوقات فراغت، اعتکاف، سیل مهربانی، اردوی عتبارت و اردوهای زیارتی، انتخابات‌های متعدد، مانور یاوران انقلاب، جشنواره مجری‌گری و ظرفیت بی‌بدیل پانا و شبکه قوی برای تربیت دانش‌آموزان و مجلس دانش‌آموزی ظرفیت‌های سازمان را نشان می‌دهد‌.»

اعضای سازمان دانش‌آموزی 2 میلیون عضو هستند

او ادامه داد: «اعضای سازمان دانش‌آموزی ۲ میلیون عضو است و ۶۰ هزار مربی و معلم دارد. تفاوت سازمان و معاونت پرورشی در این است که مدیران آن معلم هستند.»

کاظمی ادامه داد: «سازمان دانش‌آموزی هیات‌امنایی دارد که بالاترین نقش در شورای برنامه‌ریزی تصمیم‌گیری است. منابع مالی سازمان از حق عضویت اعضا، وزارت آموزش و پرورش و خیرین است. همچنین این سازمان فعالیت‌های خوداتکایی دارد.»

او افزود: «برنامه راهبردی را در سازمان تدوین کردیم و از سال گذشته آن را در سازمان دنبال می‌کنیم. مرکز کنترل اردویی، سرویس و بوفه مدارس از فعالیت‌هایی است که سازمان شکل می‌گیرد. دانش‌آموزان مجلس دانش‌آموزی که حدود ۹ تا ۱۰ میلیون عضو دارد در انتخابات شورای دانش‌آموزی شرکت کرده‌اند که با رویکرد تربیت اجتماعی شوراها، مجامع دانش‌آموزی منطقه و مجامع شهرستان‌ها همچنین مجمع مشورتی استان شکل گرفته‌اند.»

امسال مجلس دانش‌آموزی در استان‌ها شکل می‌گیرد

کاظمی گفت: «امسال در استان‌ها مجلس دانش‌آموزی را شکل می‌دهیم تا چتر ظرفیت تربیتی را گسترده‌تر کنیم در این‌باره ۳ هزار دانش‌آموز توانمند را برای اینکه مدیران آینده شوند تربیت می‌کنیم.»

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش گفت: «شعار ما در خبرگزاری پانا هر مدرسه یک خبرنگار است که با هدف تربیت اجتماعی دانش‌آموزان شگل گرفته است امیدواریم‌ با حمایت‌های وزیر آموزش و پرورش و مدیران سازمان این ظرفیت را احیا کنیم چرا که این خبرگزاری دو نقش با رویکرد تربیتی و حرفه‌ای دارد و به‌عنوان روابط عمومی دوم وزارتخانه خواهد بود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار