شفیع پور:روند پیشرفت دانش و علم در کشور ما رو به رشد است و امید را نباید از نسل جدید گرفت

اسلامشهر(پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران گفت: وجودچهارمیلیون و دویست هزاردانشجو درکشور نتیجه دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت درچهل سال اخیراست.

کد مطلب: ۹۸۷۲۲۲
لینک کوتاه کپی شد
شفیع پور:روند پیشرفت دانش  و علم در کشور ما رو به رشد است و امید را نباید از نسل جدید گرفت

میررضا شفیع پور معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران دردومین همایش تجلیل از رتبه‌های برتر کنکور سراسری سال 98آموزش و پرورش اسلامشهردرتالارباغ زندگی منطقه درسخنانی با گرامیداشت هفته پژوهش و تحقیقات اظهارداشت: با فکر و اندیشه دانش تولید کنیم و نظامهای آموزشی دنیا را پیگیر اندیشه،ریشه و پیشه دانست .

او در ادامه با تبیین و نقد نظام تعلیم و تربیت افزود:وضعیت ما نسبت به پنجاه سال گذشته درزمینه آموزش و پرورش بسیار عالی و قابل قیاس نیست و گفت،در دوران پهلوی اول ده میلیون نفر جمعیت و نود و پنج درصد جامعه بیسواد بودند و اکنون با هشتاد و دو میلیون نفر جمعیت ،نود و سه درصد باسواد داریم و سی درصد جمعیت کنونی ما به مراکز علمی آموزش عالی راه یافتند.

او وجودچهارمیلیون و دویست هزاردانشجوی اموز کشوررا نتیجه دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت درچهل سال اخیردانست ونیمی ازجمعیت دانشگاهیان را بانوان دانشگاهی با رتبه‌های برتر برشمرد.

شفیع پور بیان داشت:در نگاه به تحول جهان پیرامون خود و مقایسه با کشورهای شرق آسیااز جمله،ژاپن ،چین و مالزی میبینیم از ما سبقت گرفتند و حال در خانه هر ایرانی حداقل پنج محصول از کره جنوبی قابل مشاهده است و تحولات این کشورها را در تمرکز و توجه به آموزش و پرورش دانست که بعنوان نمونه چین با شصت میلیون نفر دانشجو و محقق تولید اندیشه و کارآفرینی میکنند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش شهرستانهای استان تهران اذعان داشت:در شرایط کنونی منطقه ما که بیشتر توجه به سمت مسائل امنیتی در سطح کشورهای همسایه معطوف است،خانواده‌های ما در زمینه علم و دانش فرزندان خود به درک بالای دست یافتند و بزرگترین سرمایه ملی والدین فرزندانشان هستند.

او خاطر نشان کرد:روند رشد دانش در کشور ما رو به رشد است و امید را نباید از نسل جدید گرفت وآمار و ارقام سطح علمی ما در جهان با کسب رتبه چهارم جهانی درنانو،رتبه شانزده درمقالات علمی،حضورشرکتهای دانش بنیان و کسب رتبه‌های زیرصدو هزار دانش آموزان اسلامشهر وشهرستانهای استان تهران در دانشگاه‌های دولتی و مراکز فنی و حرفه ای نشان از پیشرفت فرزندان ما در صحنه‌های علمی دارد.

/خبرنگار:ساسان حق شناس/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار