اذن رهبری برای استفاده بیشتر دولت از درآمد نفت

تهران (پانا): رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد رهبری اجازه دادند تا در بودجه سال آینده به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد به آنجا رفته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد.

کد مطلب: ۹۸۷۲۱۱
لینک کوتاه کپی شد
اذن رهبری برای استفاده بیشتر دولت از درآمد نفت
به گزارش جماران، عادل آذر در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی و ارائه‌ گزارش وضعیت بودجه شرکت‌های دولتی در سال ۱۳۹۹ بیان کرد: براساس قانون، دولت موظف شد در سال جاری ۱۲ درصد از سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت را در حسابی فریز کند و اگر قصد برداشت از آن را دارند با اجازه رهبری این اقدام صورت گیرد و بدهی دولت محسوب شود.
وی در ادامه اظهار کرد: در سال آینده سهم صندوق توسعه ملی از فروش نفت به ۱۶ درصد افزایش می‌یابد، اما دولت به صورت درآمد خود به آن نگاه کرده و خود را مالک آن دانسته است که باید در این زمینه بازنگری شود.
رییس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به آذر بیان کرد: در این زمینه دولت از مقام معظم رهبری کسب اجازه کردند و رهبری اجازه دادند که به جای تخصیص ۳۶ درصد از سهم فروش نفت به صندوق توسعه ملی ۲۰ درصد از آن به صندوق توسعه ملی تخصیص یافته و ۱۶ درصد در اختیار دولت قرار گیرد و این ایراد وارد نیست.
لاریجانی در ادامه تاکید کرد: از سوی دیگر درآمد حاصل از صادرات بنزین و فرآورده‌های نفتی باید در قالب درآمد عمومی کشور محسوب شود و نباید برای سازمان هدفمندسازی تخصیص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار