آذربایجان غربی ظرفیت تامین ۳۰ درصد لبنیات کشور را دارد

ارومیه (پانا) - استاندار آذربایجان غربی با اشاره به ظرفیت‌های ویژه استان در دامپروری و دامداری گفت: در صورت حمایت و ورود بخش خصوصی آذربایجان غربی توانایی تولید ۳۰ درصد از لبنیات کشور را دارد.

کد مطلب: ۹۸۷۱۶۶
لینک کوتاه کپی شد
آذربایجان غربی ظرفیت تامین ۳۰ درصد لبنیات کشور را دارد

محمدمهدی شهریاری در دیدار مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران (پگاه) بر ضرورت تکمیل زنجیره شیر و لبنیات تاکید کرد و گفت: در صورتی که از احداث گاوداری‌های بیش از ۱۰ هزار راسی حمایت و موافقت شود، ظرفیت‌های طبیعی و انسانی استان قابلیت ایجاد اشتغالی پایدار در این حوزه را دارد.

او ادامه داد: ظرفیت بالای استان در حوزه صنایع تبدیلی و دامپروری می‌تواند زمینه‌های اشتغال جوانان را فراهم سازد.

شهریاری خواستار تقویت و حمایت بیشتر از شرکت شیر پگاه استان شد و افزود: دستورات لازم برای بهره گیری از ظرفیت کارخانه پگاه سلماس بویژه در خصوص حل مشکل تامین آب نیز صادر شده است.

مدیرعامل صنایع شیر ایران (پگاه) نیز در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه دامپروری گفت: از سرمایه گذاری و حمایت از صنعت لبنیات در استان استقبال می‌کنیم.

عبداله قدوسی افزود: روزانه ۳۵۰۰ تن شیر توسط پگاه از دامداران خریداری می‌شود.

او با اشاره به ظرفیت بالای فرآوری شیر در کشور ادامه داد: آذربایجان غربی در مباحث فرهنگ کار و مسئولیت اجتماعی جزو استان‌های برتر کشور است و سرمایه گذاری در این استان در مدت زمان کوتاه منجر به نتیجه و سودآوری می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار