فولادوند: فعالیت‌های اقتصادی سازمان دانش‌آموزی وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف تربیتی سازمان است

تهران (پانا) - نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور از صبح امروز سه‌شنبه 26 آذر به مدت دو روز در سازمان دانش‌آموزی مرکز آغاز به کار کرده است و در این نشست عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران به اهمیت نیازهای ثانویه دانش‌آموزان اشاره کرد.

کد مطلب: ۹۸۷۱۶۳
لینک کوتاه کپی شد
فولادوند: فعالیت‌های اقتصادی سازمان دانش‌آموزی وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف تربیتی سازمان است

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هم در این نشست گفت: نیروی انسانی هنوز در کشور ما به‌عنوان مهم‌ترین ثروت شناخته نشده اما در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن به نیروی انسانی خود اتکا دارند. آموزش و پرورش جز اولویت‌های اول کشور نیست اما گفتمان در حال شکل‌گیری است که با گفتمان غالب فاصله داریم چون سرمایه فرهنگی تولید می‌کنیم. باید بدانیم مهم‌ترین سرمایه که از آن غفلت کردیم سرمایه فرهنگی است.
عبدالرضا فولادوند تولید سرمایه فرهنگی را یکی از مهم‌ترین داشته‌ها دانست و گفت: آموزش و پرورش ماموریت دارد نیروی انسانی را آموزش دهد و سرمایه فرهنگی تولید کند. شما هم به‌عنوان بخشی از مجموعه آموزش و پرورش یکی از وظایف اصلی‌تان تولید سرمایه فرهنگی است.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: نیازهای جامعه دانش‌آموزی برطرف شده است اما باید نیازهای ثانویه در جامعه را که نقش نیازهای اولیه دارد توسعه دهیم. فعالیت‌های اقتصادی در حوزه سازمان دانش‌آموزی وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف تربیتی سازمان است.
او افزود: باید ۶ ساحت تربیتی در تربیت دانش‌آموز اعمال شود. مهارت‌های ارتباط با دیگران و توسعه هنر از مهارت‌های ثانویه دانش‌آموز است. مشارکت نیز از دیگر این مهارت‌هاست که در اردوها برای دانش‌آموزان انجام می‌دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار