فرهنگسراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز می شوند

ارومیه (پانا) - رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه گفت: فرهنگسراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز می شوند.

کد مطلب: ۹۸۷۱۵۸
لینک کوتاه کپی شد
فرهنگسراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز می شوند

فرهنگ صفایی پور افزود: با توجه به اهمیت کتاب و کتاب خوانی و به دنبال انعقاد تفاهم نامه شهرداری با اداره فرهنگ وارشاد اسلامی استان، تمامی فرهنگ سراهای ارومیه به کتابخانه عمومی مجهز خواهند شد.

صفایی پور با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها در 2 فرهنگسرای شهریار و محمد رسول الله ارومیه کتابخانه محلی و کوچکی وجود دارد، تصریح کرد: بقیه فرهنگسراها برا اساس تفاهم نامه تا پایان سال آینده به کتابخانه و سالن مطالعه مجهز خواهند شد و طبق برنامه ریزی و بودجه اختصاصی هیچ مشکلی در تهیه کتاب برای این کتابخانه ها نداریم.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه با بیان اینکه سرانه مطالعه در کشور و بدنبال آن در آذربایجان‌غربی پایین است، خاطرنشان کرد: برای تقویت فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در راستای افزایش سرانه مطالعه، ایجاد کتابخانه‌ها در فرهنگسراها به ویژه در مناطق محروم اهمیت بالایی دارد.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر 11 فرهنگسرای فعال در ارومیه وجود دارد، اظهار کرد: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته و با تخصیص اعتبارات لازم تا پایان سال 99 تعداد 2 فرهنگسرای دیگر در ارومیه افتتاح خواهد شد.

صفایی پور با اشاره به اینکه هدف اصلی از تاسیس فرهنگسراها، ارتقای سطح علمی و فرهنگی و افزایش ارتباط بین شهروندان و شهرداری است، یاد اور شد: در حال حاضر 2 فرهنگسرای تخصصی در ارومیه در زمینه های هنر، قرآن و عترت، رسانه و انفورماتیک در حال فعالیت هستند.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری ارومیه ادامه داد: در شرایط فعلی وظایف اصلی فرهنگسراها ارتقای سطح فرهنگی شهروندان و استفاده از فرصت های فضای مجازی و رسانه ها در جهت پیشبرد اهداف فرهنگی جامعه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار