49 دستگاه اتوبوس شهری ملکی در انتظار بهسازی

ارومیه (پانا) - در حال حاضر 49 اتوبوس ملکی در سازمان وجود دارد که در تلاش هستیم تا از صفر تا 100 اتوبوس‌ها را بهسازی و نوسازی کنیم.

کد مطلب: ۹۸۷۱۵۷
لینک کوتاه کپی شد
49 دستگاه اتوبوس شهری ملکی در انتظار بهسازی

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه در مورد نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح شهر ارومیه اظهار کرد: استاندارعمر ناوگان حمل و نقل عمومی در سطح کشور میانگین عمر ناوگان 10 سال است اما در شهر ارومیه 12 سال است.


وی افزود: با توجه به نظر مسئولان شهری کلانشهر ارومیه مقرر شده است که اگر اتوبوسی بیش از 10 سال در این شهر تردد دارد می‌توان در شهرهای هم جوار به صورت اسقاطی به فروش رسانده و واگذار نمایند.


مهدی مژدهی‌فر گفت: در راستای بهسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، از ابتدای سال جاری رانندگان بخش خصوصی با سازمان همکاری کردند و تا به این لحظه موفق شده‌ایم که 60 دستگاه اتوبوس از لحاظ ظاهری که در سطح شهر نیز مشهود است که بازسازی و نوسازی شده است.


این مسئول اضافه کرد: همچنین سازمان حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه در راستای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل ملکی اقدام به نوسازی 10 دستگاه اتوبوس ملکی اقدام کرده است.


وی افزود: در حالت کلی 49 اتوبوس ملکی در سازمان وجود دارد که در تلاش هستیم تا از صفر تا 100 اتوبوس‌ها را بهسازی و نوسازی کنیم.


وی گفت: یک دستگاه اتوبوس با طرح ارومیه 2020 طراحی شده است که در سطح شهر ارومیه با امکانات ویژه برای معلولین خدمات ارائه می‌دهد.


مژدهی‌فر در ادامه با اشاره به اینکه قرار دادی برای تأمین 100 دستگاه اتوبوس جدید در ارومیه وجود داشت تصریح کرد: با توجه به مشکلاتی که به وجود آمد و عدم شرایط مناسب مالی سازمان شهرداری قیمت اتوبوس‌ها افزایش یافت و سازمان شهرداری نتوانست این 100 دستگاه اتوبوس را تأمین کند.


رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل و بار و مسافر شهرداری ارومیه ادامه داد: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد از تعداد 100 دستگاه اتوبوس 14 دستگاه وارد ناوگان حمل و نقل عمومی شدند همچنین در تعامل هستیم که اگر شرایط مالی سازمان شهرداری مناسب شود خرید اتوبوس جدید و اضافه کردن آن به ناوگان حمل و نقل عمومی انجام دهیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار