آیین هفته پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده آموزش و پرورش زبرخان برگزار شد

پانا (زبرخان) - آیین هفته پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده آموزش و پرورش زبرخان با حضور مدیر اداره آموزش و پرورش زبرخان و محمدرضا خسروی پور دانشجوی دکتری رشته کیهان شناسی دانشگاه شهید بهشتی تهران و دبیر دعوت شده به مرکز تحقیقات سرن سوئیس در سالن اجتماعات خیام دانشگاه آزاد نیشابور برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۷۱۱۰
لینک کوتاه کپی شد
آیین هفته پژوهش و تجلیل از معلمان پژوهنده آموزش و پرورش زبرخان برگزار شد

محمدرضا خسروی پور در این مراسم با طرح این سوال که چگونه می توان گام هایی برداشت که کلاس آموزشی برای دانش آموز جذاب باشد،تصریح کرد: با وجود اینکه فضای آموزشی کلاس های ما و حجم بالای کتب درسی به گونه ای نیست که بتوان خلاقانه عمل کرد و با همه این موارد راهکارهایی از قبیل نمره گرا نبودن معلم و توجه به قوه پرسشگری و کنجکاوی دانش آموزان جهت جذابیت فضای آموزشی وجود دارد، زیرا خصیصه هر فردی کنجکاوی او هست و در کلاس معلم هر چقدر به این حس کنجکاوی و پرسشگری توجه کند و بتواند دانش آموز را پرسشگر و پژوهشگر تربیت کند مطمئنا دانش آموزان آینده بهتری خواهند داشت.

دبیر دعوت شده به مرکز تحقیقات سرن سوئیس با بیان اینکه اگر پیشرفت علم با لذت منجر نشود در واقع پیشرفتی هم صورت نخواهد گرفت،اظهار کرد: هیچ تجربه ی آموزشی بدون حضور دانش آموز قابل استناد نیست و هر گونه تجربه آموزشی باید در کلاس درس انجام گیرد.

وی افزود: در کلاس های کاوشگری درست یا غلط نداریم چرا که بسیاری از پیشرفت های بشر مانند کشف پنی سیلین حاصل فرضیات نادرست بوده است و دانش آموز در کلاس باید ایده پیدا کند و سوالهای پژوهشی دانش آموز نیز باید در همین فضا مطرح شود.

ارائه مقاله توسط برگزیدگان استانی اقدام پژوهی و تجلیل از پژوهشگران،مولفین کتاب و برترین های مسابقات علمی،پژوهشی آموزش و پرورش از دیگر برنامه های این مراسم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار