سفر روحانی به ژاپن؛‌

کیودو: ژاپن برای حفظ برجام و کاهش تنش بین ایران و آمریکا تلاش می‌کند

تهران(پانا)- خبرگزاری کیودو ژاپن گزارش کرد که تلاش های زیادی از سوی طرفین برای شکست بن بست موجود در توافق هسته ای سال ۲۰۱۵ میلادی ایران (برجام ) در جریان است و «آبه شینزو» نخست وزیر ژاپن در سفر «حسن روحانی» رییس جمهوری اسلامی ایران به توکیو، در این مورد تلاش می کند.

کد مطلب: ۹۸۷۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
کیودو: ژاپن برای حفظ برجام و کاهش تنش بین ایران و آمریکا تلاش می‌کند

کیودو روز سه شنبه در مطلبی با اشاره به سفر روحانی به ژاپن که از روز جمعه آغاز می شود، خاطر نشان کرد: به نظر می رسد که ایران هم میانجیگری ژاپن را برای این منظور با اهمیت می داند و البته تلاش توکیو هم کاستن از تنش هاست.

این گزارش حاکی است که این موضوع برای دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هم با اهمیت است و جایگاه آن وقتی بیشتر آشکار می شود که واشنگتن هم برای این سفر موافقت خود را اعلام کرده است.

بنا بر این گزارش، آمریکا نه فقط با سفر موافقت کرده بلکه خواستار آن شده است که از موضوعات مطروحه در گفت و گوهای طرفین اطلاع حاصل کند.

کیودو می نویسد اولین سفر یک رییس جمهوری ایران به ژاپن در ۱۹ سال گذشته رویدادی بسیار با اهمیت تلقی می شود و دو کشور مدتی است روی برنامه های آن کار می کنند.

گزارش این خبرگزاری حاکی است که ژاپن سالیان متمادی است که روابط نزدیک، خوب و دوستانه ای با ایران دارد و این یک شرایط خوب برای توکیو به عنوان یک میانجیگر ایجاد کرده است.

کیودو نوشت که آبه همچنین درباره تعهدات طرفین به توافق هسته ای با رییس جمهوری ایران گفت و گو خواهد کرد بخصوص انکه پس از تحریم های سرسختانه آمریکا و کاهش برخی از تعهدات، نگرانی های طرفین بیشتر شده است برای همین پایبندی به برجام موضوع مهمی است که مورد رایزنی طرفین قرار خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار