پنج شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

ارومیه (پانا) - رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره پنج شکارچی متخلف را در سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه دستگیر کردند.

کد مطلب: ۹۸۷۰۱۱
لینک کوتاه کپی شد
پنج شکارچی متخلف در مهاباد دستگیر شدند

فاروق سخنور اظهار داشت: این شکارچیان متخلف بدون داشتن پروانه شکار در تالاب‌های اقماری سواحل جنوبی پارک ملی دریاچه ارومیه مشغول شکار پرندگان مهاجر بودند که در ۲ عملیات توسط ماموران یگان حفاظت این اداره دستگیر شدند.

وی اضافه کرد: از متخلفان چهار قبضه اسلحه شکاری غیرمجاز، ۵۲ بال پرنده سهره و لاشه یک قطعه «اگرت سفید» کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به نظارت مستمر ماموران یگان حفاظت و پایش شبانه‌روزی تالاب‌ها افزود: این افراد با تشکیل پرونده و برای سیر مراحل قضایی به همراه وسایل کشف شده به دادگستری این شهرستان معرفی شدند.

رییس اداره حفاظت محیط زیست مهاباد بیان کرد: طبق قوانین صید و شکار، عمل ارتکابی این افراد جرم محسوب می‌شود و شکارچیان به پرداخت هفت میلیون ریال بابت ضرر و زیان به محیط زیست محکوم شدند.

سخنور تاکید کرد: باتوجه به صدور پروانه شکار پرندگان وحشی، مأموران یگان حفاظت این اداره به طور مستمر به گشت و کنترل در مناطق تحت مدیریت ادامه می‌دهند و با شکارچیانی که بدون مجوز اقدام به شکار کنند، برخورد قانونی خواهد شد.

وجود تالاب‌های کانی‌برازان، قوپی باباعلی، حسن‌خان، گروس، داشخانه و قره‌قشلاق، مهاباد را به یکی از زیستگاه‌های اصلی پرندگان در آذربایجان‌غربی تبدیل کرده است و در این میان تالاب‌های کانی‌برازان و قوپی‌باباعلی جزو تالاب‌های بین‌المللی به شمار می‌رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار