مسعود شکوهی: آموزش و پرورش باید از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی استفاده کند

تهران (پانا) - مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی از آمادگی برای فعالیت‌های مشترک این مجموعه با سازمان دانش‌آموزی در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی خبر داد.

کد مطلب: ۹۸۷۰۱۰
لینک کوتاه کپی شد
مسعود شکوهی: آموزش و پرورش باید از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی استفاده کند

مسعود شکوهی در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور که از صبح امروز در سازمان دانش‌آموزی در تهران در حال برگزاری است گفت: «سازمان فرصت بسیار ارزشمند و خوبی برای مجموعه نظام تعلیم و تربیت است که باید آموزش و پرورش این فرصت و ظرفیت را بشناسد و از آن استفاده کند.»

او افزود: «اقدامات و فعالیت‌های دوران قبل از انقلاب نیز تاثیرگذار بوده است و امروز بعد از ۴۰ سال از آنان یاد می‌کنیم. سازمان دانش‌آموزی تمرین زندگی برای بچه‌هاست که باید آن را بشناسیم.»

مدیرکل امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی وزارت آموزش و پرورش گفت: «در حوزه مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اعلام آمادگی می‌کنیم تا در فعالیت‌های مشترک اتفاقات خوب و ارزشمندی را رقم بزنیم و مبدا مشارکت‌های بعدی ما شود.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران هم در این نشست گفت: «نیروی انسانی هنوز در کشور ما به‌ عنوان مهم‌ترین ثروت شناخته نشده اما در کشورهای پیشرفته مانند ژاپن به نیروی انسانی خود اتکا دارند. آموزش و پرورش جز اولویت‌های اول کشور نیست اما گفتمان در حال شکل‌گیری است که با گفتمان غالب فاصله داریم چون سرمایه فرهنگی تولید می‌کنیم. باید بدانیم مهم‌ترین سرمایه که از آن غفلت کردیم سرمایه فرهنگی است.»

عبدالرضا فولادوند تولید سرمایه فرهنگی را یکی از مهم‌ترین داشته‌ها دانست و گفت: «آموزش و پرورش ماموریت دارد نیروی انسانی را آموزش دهد و سرمایه فرهنگی تولید کند. شما هم به‌عنوان بخشی از مجموعه آموزش و پرورش یکی از وظایف اصلی‌تان تولید سرمایه فرهنگی است.»

مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران گفت: «نیازهای جامعه دانش‌آموزی برطرف شده است اما باید نیازهای ثانویه در جامعه را که نقش نیازهای اولیه دارد توسعه دهیم. فعالیت‌های اقتصادی در حوزه سازمان دانش‌آموزی وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف تربیتی سازمان است.»

او افزود: «باید ۶ ساحت تربیتی در تربیت دانش‌آموز اعمال شود. مهارت‌های ارتباط با دیگران و توسعه هنر از مهارت‌های ثانویه دانش‌آموز است. مشارکت نیز از دیگر این مهارت‌هاست که در اردوها برای دانش‌آموزان انجام می‌دهیم.»

در ادامه این نشست مدیرکل قرآن، عترت و نماز وزارت آموزش و پرورش هم گفت: «ما بر ۴ اصل حاکم بر برنامه‌های قرآن، عترت و نماز توجه داریم؛ اصل محوریت مدرسه، فراگیری در عین اثربخشی و توسعه مشارکت و مشارکت‌پذیری. در این سال‌های اخیر به جد دنبال همراه از سطح کشور بوده و هستیم اما چه خوب است در اطراف خود به‌دنبال همراه باشیم.»

محمدرضا مسیب‌زاده افزود: «سازمان می‌تواند بسیار یار و مدد ما باشد. یکی از بخش‌هایی که می‌تواند مهم‌ترین سهم را در فعالیت‌های قرآنی ما داشته باشد سازمان دانش‌آموزی است. حضور شما به‌عنوان سکاندار عرصه تعلیم و تربیت می‌تواند ارزشمند باشد امیدوارم استان‌ها با مدیریت خوب شما اداره شوند تا بتوانیم اقدامات شایسته‌تری را انجام دهیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار