رئیس سازمان دانش‌آموزی خبر داد: ابلاغ اساسنامه خبرگزاری پانا به‌ عنوان یک شبکه تربیتی بزرگ تا پایان سال

علیرضا کاظمی: بنا داریم از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم

تهران (پانا) - رئیس سازمان دانش‌آموزی خبر داد اساسنامه خبرگزاری پانا به‌ عنوان یک شبکه تربیتی بزرگ تا پایان سال به مرحله ابلاغ خواهد رسید.

کد مطلب: ۹۸۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
رئیس سازمان دانش‌آموزی خبر داد: ابلاغ اساسنامه خبرگزاری پانا به‌ عنوان یک شبکه تربیتی بزرگ تا پایان سال

علیرضا کاظمی در نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی کشور که از صبح امروز در سازمان دانش‌آموزی در حال برگزاری است، گفت: «خلاصه کمالات انسان و عصاره چیزهایی که انسان را به کمال و قرب الهی سوق دهد ۳ خصلت ایجاد می‌کند. اولین خصلت تفکر در دین است، به این معنا که انسان درباره مسائل دینی، ایمان و اعتقاد به خدا حساس شود تا به آنچه که خدا گفته انجام دهد و چیزهایی که نباید انجام دهد را ترک کند‌. خصلت دوم صبر است؛ زندگی مجموعه‌ای از مشکلات است آنچه انسان را می‌تواند در مسیر دنیا به قله‌های سعادت و موفقیت برساند صبر در برابر مشکلات است.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «امروز کشور در شرایط بسیار سختی قرار دارد و شاید شرایط از شرایط تاریخ انقلاب و زمان جنگ سخت‌تر شده است. امروزه همچنین تربیت بچه‌ها، زندگی کردن، برقراری تعاملات پیچیده‌تر و سخت‌تر شده و البته دامنه تاب‌آوری ما نیز پایین آمده است.»

او با قرائت آیه‌ای از قرآن کریم صبر را کلید موفقیت و رسیدن به قله‌های کمال و سعادت دانست و افزود: «ریشه بسیاری از آسیب‌ها و چالش‌های ما صبر است. همچنین آنچه خیلی از زندگی‌های ما را دچار مشکل و چالش کرده فقدان معیشت است. تجملات در زندگی ما باعث از بین رفتن فرهنگ قناعت که ویژگی سبک زندگی ایرانی اسلامی است شده است، بنابراین امروز بیش از هر زمان دیگری به تدابیر اقتصادی نیاز داریم.»

حق نداریم ظرفیت حقوقی خود را در انتخابات در اختیار فردی قرار دهیم

معاون فرهنگی و پرورشی وزیر آموزش و پرورش گفت: «در این گردهمایی انتظار داریم ۲ اتفاق خوب بیافتد؛ ما امسال ۳ برنامه را به مجموعه فعالیت‌های سازمان بنا به تکلیف وزیر آموزش و پرورش اضافه کردیم. انتظار داریم فردا بخشی از صحبت‌های پایانی ما مبتنی‌بر این شود که نگاه ما به لباس فرم، سرویس مدارس و بوفه‌ها در سال آینده چگونه باشد. شواهد نشان می‌دهد استان‌هایی که خوب عمل کردند در این موارد موفق بوده‌اند. ما در آستانه یک جریان سیاسی در سطح کشور هستیم و آن یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی است. یک وظیفه کلی بر دوش خود داریم، به هر حال استراتژی دشمن کاهش مشارکت، دلسردی و ناامیدی و تزریق این فضا به عموم جامعه به‌ویژه به نسل جوان است. در این زمینه سوگیری از یک جریان نداشته باشیم. این انتخابات وظیفه و تکلیف دینی، انقلابی و شرعی ماست اما حق نداریم ظرفیت حقوقی خود را در اختیار فردی قرار دهیم.»

رئیس سازمان دانش‌آموزی ادامه داد: «وظیفه مشارکت و بسیج عمومی دانش‌آموزان در یک فضای سالم برای شرکت در انتخابات بر دوش ماست زیرا یکی از وظایف سازمان نیز بحث مدیریت شورا، مجامع دانش‌آموزی و رویکرد مشارکت‌پذیری دانش‌آموزان است.»

کاظمی افزود: «امیدوارم برگزاری این نشست درک مشترکی ایجاد کند. اساسنامه خبرگزاری پانا به‌ عنوان یک شبکه تربیتی بزرگ تا پایان سال به مرحله ابلاغ خواهد رسید اما لازم است بعد از ۲۰ سال فعالیت‌های سازمان را بازنگری کنیم.»

او در پایان گفت: «بنا داریم از ظرفیت سازمان دانش‌آموزی در حوزه مراقبت و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی استفاده کنیم. با انعقاد تفاهم‌نامه‌ای دوره آموزشی برگزار می‌کنیم. می‌خواهیم بخشی از برنامه‌های سازمان را به این حوزه اختصاص دهیم. همچنین کانون یاریگران زندگی هم در این بخش دارای اهمیت است. امیدواریم بخش پیشگیری از آسیب‌ها را به شبکه بزرگ تشکل‌های دانش‌آموزی واگذار کنیم و ما نظارت را داشته باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار