همایش تقدیر از معلمان پژوهنده شهر تهران

تهران (پانا) - همایش تقدیر از معلمان پژوهنده شهر تهران در تالار فرهنگ با حضور عبدالرضا فولادوند، مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهش و مدیریت و برنامه ریزی شهر تهران و حکمتی، معاون پژوهشگاه مطالعات وزارت آموزش و پرورش و جمعی از روسای مدیران مناطق شهر تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۹۸۶۹۸۹
لینک کوتاه کپی شد
همایش تقدیر از معلمان پژوهنده شهر تهران

ابوالقاسم حدادی، معاون پژوهش شهر تهران با تبریک هفته پژوهش و خیر مقدم جهت حضور نمونه های شهر تهران که از منتخبین پژوهش سراهای شهر تهران هستند، گفت: با توجه به اقبال همکاران در مناطق، امسال شاهد رشد 20درصدی حضور فعالین این حوزه بودیم.

وی افزود: 2429نفر از همکاران در 849گروه درس پژوهی را در مدارس دنبال کرده اند و این قابل تقدیر است.

وی گفت: امسال قرار بود بیشترین فرصت به معلمین پژوهنده داده شود و قرارشد یکبار هم پای درس معلمین بنشینیم تا در هفته پژوهش کارهای این عزیزان را ببینیم. من مایلم نتایج کارهای پژوهشی این عزیزان را بشنویم و یافته های آنها را در سایر مدارس تعمیم دهیم.

معاون پژوهش شهر تهران افزود: معلمین با تمام محدودیت ها و تراکم دانش آموزی کارهای بزرگی انجام می دهند و این تحول بخش در آموزش و پرورش است و تحول در یادگیری و یاددهی ایجاد می کنیم.

وی افزود: کار پژوهش یک اقدام سالانه است و این برنامه ها به مناطق اعلام شده و بهترین راه این است که معلمین را تشویق کنیم تا براساس چرخش های تحول آفرین موضوع را انتخاب کنند و تحول را ایجاد کنند. پس اقدام پژوهی خاص مدیران نیست و معلمین و دانش آموزان هم می توانند در این حوزه کار کنند و مطالعات علمی انجام دهند و مشکلات مدرسه خود را با پژوهش حل کنند و چند موضوع با توجه به راهکارهای سند تحول داشته باشند.

حدادی گفت: در چرخش های تحول آفرین سند تحول بنیادین آموزش و پرورش انتظار می رود وضع مطلوب پیگیر شود و یکی از این نمونه ها تغییر روش مدیریت از فرد محوری به شورا محوری است.

وی افزود: مدیران توجه کنند که با این مهم تا چه اندازه می توانند مشکلات و آسیب ها را در مدارس شان کاهش دهند و با تفویض کار به همکاران و دانش آموزان این عزیزان را مشارکت دهند و این همان برنامه سند تحول است. معلمین هم علاوه بر پرداختن به اختلالات یادگیری به روش های نوین تدریس بپردازند. اینکه تا چه اندازه می توانیم از دانش آموزان در فرایند یاددهی و یادگیری استفاده کنیم مهم است.

وی گفت: اگر ما دانش اموزان را در برنامه های آموزشی سهیم کنیم می توانیم انتظار اثربخشی داشته باشیم و انتظار این است که تعداد افرادی که این مهم را انجام می دهند، بیشتر شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار