تعداد قطعی ثبت نام کنندگان در یزد 239 نفر شد

یزد (پانا) - سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد گفت: در نهایت پس از ثبت نام نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان یزد تعداد قطعی ثبت نام کنندگان ۲۳۹ نفر شد که از این تعداد ۲۱۷ نفر مرد و ۲۲ نفر زن هستند.

کد مطلب: ۹۸۶۹۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تعداد قطعی ثبت نام کنندگان در یزد 239 نفر شد

محمد علی شاه حسینی ادامه داد: از تعداد ۲۲ نفر زن، در حوزه اردکان ۲ نفر، حوزه انتخابیه تفت و میبد ۲ نفر ، حوزه مهریز، بافق، بهاباد، خاتم و ابرکوه ۲ نفر، حوزه انتخابیه یزد و اشکذر نیز ۱۶ نفر ثبت نام کردند.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد گفت: بیشترین تعداد ثبت نامی از لحاظ شغلی با کارمندان دولت است که تعداد ۸۵ نفر را شامل می‌شود، همچنین تعداد ۷۴ نفر از داوطلبان از ایثارگران هستند.

وی ادامه داد: بیشترین رده سنی ثبت نامی در مجلس دهم از سن ۳۰ تا ۳۵ سال بود در حالی که در انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان یزد با تعداد ۴۷ نفر داوطلب بیشترین رده سنی ثبت نامی را افراد ۳۶ تا ۴۰ سال تشکیل می‌دهند.

شاه حسینی خاطرنشان ساخت: از تعداد ۲۳۹ نفر ثبت نامی در رده سنی ۳۰ تا ۳۵ سال ۴۳ نفر، رده سنی ۳۶ تا ۴۰ سال ۴۷ نفر، رده سنی ۴۱ تا ۴۵ سال ۴۶ نفر، رده سنی ۴۶ تا ۵۰ سال ۴۱ نفر، رده سنی ۵۱ تا ۵۵ سال ۳۱ نفر، رده سنی ۵۶ تا ۶۰ سال ۱۷ نفر، رده سنی ۶۱ تا ۶۵ سال ۱۲ نفر، رده سنی ۶۶ تا ۷۰ سال یک نفر، رده سنی ۷۱ تا ۷۵ سال نیز یک نفر داوطلب ثبت نام کرده است.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد ضمن تکذیب مشخص شدن هر گونه تایید یا عدم احراز صلاحیت داوطلبان گفت: طبق قانون هیئت‌های اجرایی تا فردا ۲۶ آذرماه مهلت دارند نسبت به بررسی صلاحیت‌ها و استعلام از مراجع چهارگانه اقدام کنند و هنور هیئت‌های اجرایی در حال بررسی هستند و اعلام هر گونه تایید و عدم احراز یا رد صلاحیت داوطلبان تکذیب می‌شود.

شاه حسینی ادامه داد: طبق قانون بررسی صلاحیت داوطلبان در ۲۷ آذرماه توسط فرمانداری‌ها و به شخص داوطلب اعلام و در صورت رد صلاحیت داوطلبان به مدت چهار روز فرصت دارند نسبت به اعتراض و درخواست بررسی مجدد به هیئت نظارت استان اقدام کنند و این هیئت به مدت ۲۰ روز فرصت دارد مراتب را به آنها اعلام کند.

وی افزود: در مرحله بعد در صورت عدم تایید صلاحیت، داوطلبان می‌توانند اعتراض خود را به شورای نگهبان اعلام نموده و نهایتا در ۲۲ بهمن آگهی اسامی نهایی داوطلبان تایید صلاحیت شده در حوزه شهرستان‌ها منتشر خواهد شد.

سرپرست اداره کل سیاسی و انتخابات استانداری یزد در پاسخ به این سوال که نحوه جابجایی حوزه‌های داوطلبان چگونه است گفت: هر داوطلب می‌تواند ۱۵ روز قبل از انتخابات نسبت به جابجایی حوزه خود اقدام کند و البته صلاحیت این داوطلب باید در آن شهرستان نیز بررسی شود.

شاه حسینی در پاسخ به اینکه اخیرا در شبکه‌های مجازی آماری از تایید صلاحیت و رد صلاحیت شدگان اعلام شده اظهار داشت: طبق قانون هنوز هئیت‌های اجرایی در حال بررسی صلاحیت داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند و هنوز هیچ گونه اسامی و حتی ابلاغیه ای به داوطلبان اعلام نشده و هر گونه آماری در این مورد تکذیب می‌شود.

منبع؛ ایرنا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار