رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر:

مدارس بهترین مکان برای آموزش پیشگیری است

بوشهر(پانا)_رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: بهترین مکان برای آموزش پیشگیری از بیماری‌ها و آسیب‌های اجتماعی مدارس است.

کد مطلب: ۹۸۶۹۸۴
لینک کوتاه کپی شد
مدارس بهترین مکان برای آموزش پیشگیری است

دکتر مراد علی فولادوند در نشست با تیم جهادگران سلامت بسیج جامعه پزشکی جابر بن حیان دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: پیشگیری مقدم بر درمان است و بهترین نوع پیشگیری جلوگیری از بروز درمان است.
وی تصریح کرد: مردم تا بحث سلامت پیش می‌آید، دارو و بحث‌های درمانی در ذهنشان متبادر می‌شود در صورتی که باید این نوع نگرش در جامعه را اصلاح کنیم و نگاه‌ها را به سمت پیشگیری ببریم.
دکتر فولادوند اضافه کرد: گروهی از بیماری‌ها، دارای عوامل خطرزای مشترک هستند که حاصل شیوه نامطلوب زندگی است.
وی تصریح کرد: مداخلات برای اصلاح شیوه زندگی و پیشگیری از بیماری‌ها از ضرورت ویژه‌ای برخوردار است و بدیهی است که چنین مداخلاتی باید با منابع محدود مالی صورت گیرد، بنابراین باید برنامه‌ریزی و کار در حوزه پیشگیری صورت گیرد.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه اساس کار بسیج جامعه پزشکی کار در حوزه پیشگیری است افزود: اگر در حوزه پیشگیری می‌خواهیم موفق باشیم باید کارهایمان استمرار داشته باشد.
دکتر فولادوند با اشاره به اینکه هنر بسیج در سادگی آن است اظهار داشت: یکی از اهداف تیم‌های جهادگر سلامت بسیج جامعه پزشکی انتقال پیام‌های سلامت به مردم از راه‌های ساده و هنرمندانه است.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر گفت: عادات نامطلوب جاری در شیوه زندگی کودکان و نوجوانان جامعه تهدیدی برای سلامتی این گروه سنی آسیب‌پذیر تلقی می‌شود.
دکتر فولادوند بیان کرد: با توجه به اینکه فرزندان بهترین پیام‌رسان برای والدین هستند، آموزش کودکان، نوجوانان و جوانان علاوه بر مفید بودن برای این گروه‌های سنی آسیب‌پذیر، خواهد توانست به اصلاح شیوه زندگی خانواده نیز کمک کند.
وی تصریح کرد: رفتن بین نسل جوان برای آموزش و افزایش سطح سواد سلامت جامعه یکی از رسالت‌های مهم تیم‌های جهادگر سلامت بسیج جامعه پزشکی است که باید این مهم سرلوحه کار تیم‌ها قرار بگیرد.
رییس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان بوشهر با بیان اینکه برای موفقیت در بحث پیشگیری باید اعتماد مردم را جلب کرد خاطرنشان کرد: باید تمام مراحل مداخلات پیشگیرانه از غربالگری تا آموزش، مشاوره، درمان، مددکاری و کاهش عوامل مخاطره‌آمیز به صورت یک چرخه منظم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار